Euro NCAP rozbiło 10 aut. Chińczycy znów zaskoczyli wynikami

Europejska organizacja zajmująca się badaniem bezpieczeństwa pojazdów, w październikowej serii opublikowała wyniki dotyczące 10 nowych lub odświeżonych modeli. Większość z nich poradziła sobie świetnie zasługując na pięć gwiazdek.

Mobilize Limo w teście NCAP
Mobilize Limo w teście NCAP
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

13.10.2022 | aktual.: 13.10.2022 12:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Aż osiem spośród dziesięciu aut rozbitych niedawno przez Euro NCAP zanotowało najwyższy, pięciogwiazdkowy wynik. Wyjątkiem okazał się Citroën C5 X i Mobilize Limo - chińsko-francuski projekt przeznaczony dla usługodawców transportu i carsharingu.

Nie zabrakło też kilku znanych modeli, które niedawno przeszły facelifting. To m.in. BMW X1 i BMW Serii 2 Active Tourer czy seaty Arona i Ibiza. Szczegółowe wyniki poszczególnych modeli znajdziecie poniżej.

Mobilize Limo

Wynik ogólny: ★★★★☆

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 80 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.

Systemy wsparcia: 71 proc.

Citroën C5 X

Wynik ogólny: ★★★★☆

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.

Systemy wsparcia: 66 proc.

VW Golf

Wynik ogólny: ★★★★★

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 74 proc.

Systemy wsparcia: 82 proc.

Seat Arona

Wynik ogólny: ★★★★★

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65 proc.

Systemy wsparcia: 70 proc.

Seat Ibiza

Wynik ogólny: ★★★★★

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 79 proc.

Systemy wsparcia: 92 proc.

BMW Serii 2 Active Tourer

Wynik ogólny: ★★★★★

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 66 proc.

Systemy wsparcia: 70 proc.

BMW X1

Wynik ogólny: ★★★★★

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76 proc.

Systemy wsparcia: 92 proc.

Mazda CX-60

Wynik ogólny: ★★★★★

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 89 proc.

Systemy wsparcia: 76 proc.

BYD Atto 3

Wynik ogólny: ★★★★★

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.

Systemy wsparcia: 74 proc.

Mercedes-EQ EQE

Wynik ogólny: ★★★★★

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.

Systemy wsparcia: 81 proc.

Komentarze (1)