Emisja CO2 w Europie spada

Nie będzie to dla nikogo żadną nowością, jeśli powiem, że ostatnio mówi się coraz więcej o redukcji emisji dwutlenku węgla. Zwolennicy teorii globalnego ocieplenia uważają go (=CO2) za największego wroga ludzkości i planety. Firma JATO Dynamics zaprezentowała ciekawy raport odnośnie emisji CO2 przez europejskie pojazdy. Okazuje się, że wszystko ma się ku dobremu.

Emisja CO2 w Europie spada
Mateusz Gajewski

12.05.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie będzie to dla nikogo żadną nowością, jeśli powiem, że ostatnio mówi się coraz więcej o redukcji emisji dwutlenku węgla. Zwolennicy teorii globalnego ocieplenia uważają go (=CO2) za największego wroga ludzkości i planety. Firma JATO Dynamics zaprezentowała ciekawy raport odnośnie emisji CO2 przez europejskie pojazdy. Okazuje się, że wszystko ma się ku dobremu.

Owa firma zaczęła gromadzić dane w 2003 roku. Według najnowszych doniesień, w ciągu 7 lat emisja dwutlenku węgla przez samochody z Europy zmniejszyła się o 12%. Aktualnie, średnio każdy pojazd wydziela do atmosfery 145,9g CO2 na kilometr, podczas gdy w 2003 roku liczba ta była wyższa o 20g/km.

Ponadto zauważono także, że połowa wszystkich nowych samochodów, jakie sprzedaje się w 21 europejskich krajach branych pod uwagę przez JATO, emituje 140g lub mniej dwutlenku węgla na kilometr. W 2003 roku takim "wyczynem" mogło się popisać zaledwie 23% sprzedawanych aut. Czynnikami, które się do tego przyczyniły, są rozwoje nowych technologii, nakładanie dodatkowych podatków na auta emitujące dużo spalin, a także prezentowanie ludziom odpowiednich schematów.

Wstępne prognozy mówią o tym, że do roku 2015 większość europejskich samochodów powinna emitować do 130g CO2 na kilometr.

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (12)