Nowy problem elektryków. Wideo mrozi krew w żyłach
Rosnąca waga samochodów nie jest dla nikogo zaskoczeniem, ale elektryczne modele stwarzają sporo nowych problemów. Jednym z nich jest infrastruktura, np. barierki przy drogach, które w ogóle nie spełniają swojego zadania.
05.02.2024 | aktual.: 05.02.2024 16:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Badacze z Uniwersytetu w Nebrasce dokonali testu wytrzymałości barierek w kontakcie z rozpędzonym autem elektrycznym. Wybranym modelem jest Rivian R1T - pick-up, który waży 3175 kg. Auto pędziło 96 km/h, przebiło barierki jakby nigdy nic i zatrzymało się dopiero na betonowych zabezpieczeniach. Największą obawą naukowców jest fakt, że Rivian praktycznie nie zwolnił przy pierwszym uderzeniu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
EV Crash Test by UNL's Midwest Roadside Safety Facility
W 2018 podobne obawy wzbudził test Tesli Modelu 3, która przebiła się pod barierkami. Trudno sobie wyobrazić co mogło by się stać, gdyby do eksperymentu wykorzystano elektrycznego Hummera, który waży 4,5 tony!
Problem zauważa również armia Stanów Zjednoczonych, która widzi zagrożenie w elektrykach przebijających się przez bariery zabezpieczające imprezy masowe. Wykorzystanie mocniejszych konstrukcji jest problemem – bariera zatrzymująca ważące 3,5 tony auto musi tak pracować, by jednocześnie nie rozpłaszczyć pojazdu o wadze 1500 kg.