Wskrzesili jaguara z lat 50. Kolekcjonerzy mają się o co bić

Fani wyścigówek z lat 50. mają powody do zadowolenia. Brytyjski zespół Ecurie Ecosse postanowił wskrzesić Jaguara C-Type, tworząc od podstaw 7 nowiutkich egzemplarzy i przy okazji usprawniając kilka elementów.

C-Type był pierwszym autem projektowanym w tunelu aerodynamicznym.
C-Type był pierwszym autem projektowanym w tunelu aerodynamicznym.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

15.01.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ecurie Ecosse to brytyjski zespół wyścigowy, który największe sukcesy odnosił w latach 50. XX wieku. Przez lata przerodził się w firmę motoryzacyjną działającą na wielu polach, czego najlepszym przykładem są właśnie opisywane reinkarnacje siedmiu C-Type'ów.

Każda ze sztuk zostanie zbudowana ręcznie w zakładach w Coventry. Nadwozie, silnik i zawieszenie - za wszystkie elementy odpowiadać mają brytyjscy rzemieślnicy. Karoserie zostaną wykonane z cienkiego aluminium ukształtowanego tak, by jak najlepiej odpowiadać liniom oryginału. Do napędu użyty zostanie natomiast 6-cylindrowy silnik z Jaguara XK generujący w tym wydaniu około 300 KM mocy.

Dlaczego postanowiono wskrzesić C-Type'a? Bo to wyjątkowe auto charakteryzujące się nie tylko piękną linią nadwozia, ale i ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Mało kto wie, że w latach 50. konstrukcja była polem testowym dla tarczowych hamulców Dunlopa. To też pierwsze auto projektowane z wykorzystaniem tunelu aerodynamicznego.

Obraz
© mat. prasowe
  • Czy jest lepszy sposób uczczenia historii Ecurie Ecosse, niż stworzenie limitowanej partii współczesnych odpowiedników w hołdzie? Zbudowane z dbałością o detale i budowane ręcznie oraz dostrajane w Coventry - mówi Alastair McCaig, jeden z pomysłodawców i sponsorów projektu.

Ceny na razie pozostają nieznane, ale warto wspomnieć, że jeden z oryginalnych egzemplarzy w 2015 roku zmienił właściciela za oszałamiające 13 mln dolarów. Nie zdziwcie się jeśli fabrycznie nowe sztuki zostaną wycenione podobnie.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)