Dwucylindrowy diesel w Volkswagenie up! już w 2013 roku

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami oraz oczekiwaniami klientów Volkswagen rozwija projekt małych trojaczków, którym przewodzi up!. Już w przyszłym roku pod maską auta pojawi się dwucylindrowa jednostka wysokoprężna.

Dwucylindrowy diesel w Volkswagenie up! już w 2013 roku
Bartosz Pokrzywiński

23.10.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami oraz oczekiwaniami klientów Volkswagen rozwija projekt małych trojaczków, którym przewodzi up!. Już w przyszłym roku pod maską auta pojawi się dwucylindrowa jednostka wysokoprężna.

Szef działu badań i rozwoju Volkswagena, Ulrich Hackenberg, potwierdził oficjalnie, że jeszcze w tym roku Volkswagen planuje dołączyć do oferty model up! napędzany jednostką wysokoprężną, co od samego początku było tak naprawdę kwestią czasu.

Okazało się jednak, że będzie to silnik dwucylindrowy bazujący na jednostce napędzającej prototyp XL1, znajdujący się obecnie w fazie testów. Być może więc motor będzie miał 0,8 l pojemności i niewykluczone, że będzie on dostępny w dwóch wariantach.

Słabszy mógłby produkować moc na poziomie około 55-60 KM, a mocniejszy byłby w stanie rozwijać 75-80 KM. Łatwo się domyślić, że jednostka ta ma docelowo trafić także pod maskę Škody Citigo oraz Seata Mii. Obecnie mówi się także, że w późniejszym okresie motor miałby zostać przeszczepiony do pojazdu koncepcyjnego Taigun, jeśli ten oficjalnie wejdzie do produkcji.

Swoimi trojaczkami koncern Volkswagena celnie wymierzył w nowego Fiata Pandę. Teraz pozostało tylko zmienić magazynek i rozstrzelać Włochów drugą serią. Ciekawe, czy Panda może jeszcze czymś zaskoczyć.

Źródło: WCF

Komentarze (0)