Dwa nowe motocykle od Kawasaki
Kawasaki ujawniło właśnie zdjęcia dwóch motocykli, które będą częścią gamy modeli na rok 2010. Zatem co proponuje japoński producent, by przyciągnąć klientów? Udany zdaniem wielu dziennikarzy model Versys przeszedł poważny lifting (nowe światła i body), a sportowy Z1000 otrzymał nowy silnik.
05.10.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kawasaki ujawniło właśnie zdjęcia dwóch motocykli, które będą częścią gamy modeli na rok 2010. Zatem co proponuje japoński producent, by przyciągnąć klientów? Udany zdaniem wielu dziennikarzy model Versys przeszedł poważny lifting (nowe światła i body), a sportowy Z1000 otrzymał nowy silnik.
Zacznijmy od Kawasaki Versys. Motocykl przeszedł lifting, który odświeżył jego wygląd. Zmieniono przednie światła i body (głównie przez zmianę pozycji chłodnicy) i trzeba przyznać, że jest teraz bardzo atrakcyjnie wyglądającym motocyklem. Versys stał się smuklejszy, a uwagę przyciągają światła w systemie LED, które umieszczono jedno nad drugim. Pojawia się też nowy błotnik. Silnik o pojemności 649 cm3 generuje moc 62 koni mechanicznych. Wystarczająco jak na maszynę średniego segmentu pojemności? Nie zmieniono zawieszenia i ramy. Dla wygody i komfortu jazdy poprawiono lusterka, by widoczność była lepsza, a także zmniejszono wibrację.
Natomiast dla fanów naprawdę szybkiej jazdy przygotowano nowe Kawasaki Z1000. Jednoślad otrzymał nowy silnik i teraz jednostka o pojemności 1043 cm3 generuje 136 koni mechanicznych. Aha - po raz pierwszy Z1000 zbudowany jest na aluminiowej ramie. Co to wszystko oznacza? Stosunek mocy do masy sprawia, że ten motocykl jest naprawdę szybki i nie polecamy go amatorom. Producent chwali się, że nowy model ma tylko kilka części ze starego Z1000, a pojawia się nowe siedzisko (niżej osadzone), nowy system wydechu itd. Z1000 zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas NEC Motorcycle Show w tym miesiącu.
Jak wam się podobają nowości od Kawasaki?
Źródło: Motorcyclenews