Dragtimes, czyli najciekawsze rosyjskie wyścigi
Amatorów wyścigów na ćwiartkę czy milę znajdziemy niemal w każdym zakątku świata. Ich całkiem spore grono jest również w Rosji, gdzie powstał zespół Dragtimes nagrywający takie zawody. Nie są to byle jakie wyścigi - biorą w nich udział jedne z najszybszych aut świata.
03.04.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW M3 ESS vs. Audi RS6 Evotech
Na pierwszy ogień idą dwa piekielnie szybkie sedany z słynnej niemieckiej trójki premium, czyli BMW M3 ESS i Audi RS6 Evotech. Seryjna M3 ma 4-litrową, wolnossącą V8 o mocy 420 KM, co pozwala autu rozpędzić się do 100 km/h w nieco poniżej 5 sekund i rozwinąć prędkość maksymalną o wartości 250 km/h. Jednak właścicielowi nie wystarczyły takie parametry i zwiększył moc aż do 720 KM.
Z kolei pod maską RS6 znajduje się 5-litrowa V10 wspomagana dwiema turbosprężarkami o mocy 580 KM, dzięki czemu władca pierścieni setkę osiąga w 4,5 s. Niestety, podobnie jak w M3, prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Właściciel zdecydował się oddać auto do Evotecha, który wycisnął z niego 750 KM. Który wóz wygra pojedynek? Niższa waga i napęd na tył czy większa moc i napęd na cztery koła?
BMW M3 ESS vs Audi RS6 Evotech
Jeep Grand Cherokee SRT-8 vs. reszta świata
Jeep Grand Cherokee SRT-8 w oczach laików może wyglądać jak zwykły SUV dla statecznej bogatej rodzinny. Nic bardziej mylnego! Pod maską tej ogromnej kolubryny pracuje widlaste V8 o pojemności 6,1 l, rozwijające moc ponad 400 KM. Właściciel stwierdził jednak, że można zainstalować w niej jeszcze turbosprężarkę i podnieść moc do 700 KM. Czy takim autem można pokonać BMW X6 Hamann (670 KM), Porsche Cayenne Turbo Gemballa GT600 (600 KM) i podrasowanego Mustanga Shelby GT500 (612 KM)? Tak sądził właściciel. Wygrał czy się przeliczył?
Jeep SRT-8 vs Ford Mustang vs Porsche 911 Turbo vs Porsche Cayenne vs BMW X6M
Porsche 911 Turbo Switzer R750 vs. Porsche 911 Turbo Switzer R800
Porsche 911 Turbo to jedna z najszybszych odmian tego modelu. Umieszczony zaraz za tylnymi siedzeniami 997 seryjny silnik typu boxer o pojemności 3,8 l na początku generował moc grubo ponad 400 KM, jednak z czasem Niemcy zdecydowali się podwyższyć ją do około 500 KM. Zanim to jednak nastąpiło, jednostką zaopiekowali się tunerzy, między innymi firma Switzer Performance. W wyniku ich wytężonej pracy powstały dwa modele R750 (750 KM) i R800 (800 KM). Choć wynik pojedynku tych aut jest dość oczywisty, warto posłuchać ryku wyżyłowanych boxerów, które dzięki wysokiej mocy nawijają asfalt na koła i wywołują ciarki na plecach.
Porsche 911 Turbo Switzer R800 vs Porsche 911 Turbo Switzer R750
Bugatti Veyron vs. Nissan Skyline GT-R R34 Altechno
Bugatti Veyron jest uznawane za jeden z najszybszych seryjnie produkowanych samochodów. Pod maską tego monstrum znajduje się jedyny w swoim rodzaju silnik W16, wspomagany czterema turbosprężarkami. Jego moc wynosi aż 1001 KM. Taki arsenał katapultuje Veyrona do pierwszej setki w 2,5 s i pozwala mu rozpędzić się do niewyobrażalnej prędkości przekraczającej ponad 400 km/h. Kto zmierzył się z tą grubą rybą? Koenigsegg? SSC Tuatara? Pudło! Wyzwanie podjął właściciel 900-konnego Nissana Skyline'a GT-R R34 Altechno.
Mercedes-Benz SLR vs. reszta świata
Choć wiele osób tęskni za Mercedesem SLR, to niestety bezpowrotnie przeszedł on do historii, a SLS AMG nie jest w stanie w pełni go zastąpić, bo to już nieco inna klasa auta. Pod maską sportowej gwiazdy pracował 5,4-litrowy silnik V8 wspomagany kompresorem, generujący moc 626 KM. Kierowca SLR-a chciał sprawdzić, czy sportowy Mercedes po latach nadal jest w formie i podejmie równą walkę z podrasowanym Nissanem GT-R (560 KM) czy Aston Martinem DBS poprawionym przez Mansory (750 KM).
Mercedes McLaren SLR vs Aston Martin DBS Mansory vs Nissan GT-R
Porsche 911 Turbo vs. Hondy NSX
Pojedynek delikatnie stuningowanego Porsche 911 Turbo (530 KM) i poddanej dużo poważniejszym modyfikacjom Hondy NSX to prawdziwy rarytas na kanale DragTimesInfo. Ten japoński samuraj pierwotnie miał 3-litrowy, centralnie umieszczony motor o mocy od 255 do 290 KM w zależności od wersji, czyli niewiele jak na auto, którego właściciel chce złoić skórę 911 Turbo. Specjalnie z tej okazji jednostka napędowa została wzmocniona przez dwie turbosprężarki, dzięki czemu jej moc wzrosła do 700 KM. Niestety, spowodowało to pogorszenie trakcji, przez co kierowca Hondy ledwo zapanował nad autem podczas startu. Na dodatek panowie z Dragtimes najprawdopodobniej pomylili się przy wydawaniu werdyktu drugiego wyścigu.
Honda NSX Twin Turbo vs Porsche 911 Turbo S
Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV vs. Ferrari F430
W naszym zestawieniu nie mogło również zabraknąć odwiecznych włoskich rywali, czyli Lamborghini i Ferrari. Do walki stanęły F430 i Murcielago LP 670-4 SV. Włoch z wierzgającym koniem na masce ma centralnie umieszczoną V8 o mocy 490 KM. W Murcielago pracuje z kolei jednostka benzynowa V12 o mocy 670 KM, która dzięki napędowi na cztery koła powinna zagwarantować mu miażdżące zwycięstwo. Co się okazało? Czy kierowca Ferrari miał asa w rękawie, który pomógłby mu wygrać?
Bentley Continental GT vs. Niemcy
Luksusowe modele marki Bentley od zawsze kojarzyły się raczej z autami reprezentacyjnymi, które mają dodawać splendoru i prestiżu ich właścicielowi a nie służyć do ścigania się. Tym razem jednak jeden z kierowców takiego auta zdecydował się nieco zaszaleć i sprawdzić na ile jego Continental GT jest w stanie powalczyć z konkurencją. W pierwszym starciu podjął więc wyzwanie pokonanie seryjnego Audi RS6, a w drugim natomiast zmierzył się z Mercedesem ML 63 AMG. Czy 6-litrowa W12 bez żadnych problemów wykończyła niemiecką konkurencję?
Bentley Continental GT vs Audi RS6 vs Mercedes ML63 AMG
Dodge Viper SRT-10 vs. Chevrolet Corvette Z06
Kto choć raz miał okazję zasiąść nawet na fotelu pasażera Dodge'a Vipera SRT-10 ten wie, że z tym autem nie ma żartów. "Żmija" nie jest tak cywilizowanym samochodem jak Porsche 911 czy nawet Ferrari 458 Italia ten samochód po prostu przypomina prawdziwego nieprzewidywalnego psychopatę. Jedynym modelem, który jest w stanie z nim powalczyć na równych, ale nie zrozumiałych dla Europejczyków zasadach jest Chevrolet Corvette Z06. Aby dodać pojedynkowi dodatkowej pikanterii obydwa auta zostały wyposażone w turbodoładowanie, dzięki któremu generują teraz znacznie większą moc, ale za to trudno utrzymać je na łańcuchu zwłaszcza podczas startu.
Viper SRT10 Supercharged vs Corvette Z06 Supercharged
Nissan GT-R Switzer R850 vs. Porsche 911 Switzer R800
Nissan GT-R i Porsche 911 Turbo to odwieczni wrogowie. Za pewne pamiętacie jak jeszcze kilka lat temu Nissan chwalił się, że GT-R zdecydowanie szybciej potrafi przejechać Nordschleife niż jego niemiecki konkurent. Z kolei specjaliści od marketingu z Porsche twierdzili, że porównanie GT-Ra i 911 Turbo dokonane przez Japończyków nie jest w pełni obiektywne. Walka między nimi chyba jednak nigdy nie będzie mieć swojego finału, bo odpuszczenie przez jedną ze stron oznaczałoby marketingową porażkę. Nie patrząc na stanowiska producentów użytkownicy stuningowanych przez firmę Switzer Performance egzemplarzy zdecydowali się na ich nieoficjalne porównanie. Który był szybszy?