Doładowana koniczynka – Novitec 8C Spider Kompressor (2011)

8C Spider to szczególny model Alfy Romeo będący odwołaniem do tradycji firmy opakowanym w nowoczesne formy. Novitec – tuner z Niemiec – uważa, że jedyne, czego brakuje silnikowi, to moc, dlatego do jednostki napędowej dodał sprężarkę mechaniczną. Efekt jest piorunujący.

Doładowana koniczynka – Novitec 8C Spider Kompressor (2011)
Olgierd Lachowski

03.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz

Nad wyglądem 8C Competizione i Spider można się rozwodzić godzinami i nie ma chyba w nim takich elementów, na które można by ponarzekać. To auto to po prostu kwintesencja stylu firmy z czterolistną koniczynką.

Tak samo jak 8C Competizione, jego wersja z otwartym dachem ma 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 4,7 l, który znamy z Maserati. W Alfie ma on moc 450 KM przy 7000 obr./min oraz moment obrotowy 470 Nm przy 4750 obr./min.

Ważąca 1675 kg Alfa Romeo, dzięki mocy jednostki napędowej i 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 4,40 s. Auto nie osiąga 300 km/h - jego prędkość maksymalna to 290 km/h. I właśnie tu według inżynierów Noviteca jest pies pogrzebany. Mechanicy są zdania, że tak wspaniały samochód powinien znaleźć się w klubie „300”, jedynym sposobem na zwiększenie prędkości maksymalnej jest podniesienie mocy jednostki silnikowej.

Obraz

W sumie jeśli można mówić o jakichkolwiek „wadach” 8C Spider, to mankamentem właśnie może być to, to że Alfa Romeo nie postarało się o nieco więcej koni mechanicznych pod maską. A może pojawi się w produkcji mocniejsze 8C GTA?

Ludzie pracujący dla Noviteca nie mieli zamiaru czekać na to, czy GTA będzie produkowane i sami wprowadzili Alfę Romeo 8C Spider do ekskluzywnej grupy samochodów przekraczających 300 km/h.

Obraz

Naturalnym posunięciem było dodanie kompresora do silnika. Akurat o sprężarkach mechanicznych Novitec wie bardzo dużo.

Po zamontowaniu doładowania zmieniono oprogramowanie silnika i założono bardziej sportowy układ wydechowy i… voila! Teraz silnik „straszy” mocą wynoszącą 600 KM (przy ciśnieniu doładowania 0,37 bara) i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 588 Nm.

Obraz

Ulepszenie motoru najbardziej wpłynęło na spadek czasu przyspieszania do „setki”, który wynosi teraz tylko 3,90 s. Prędkość maksymalna to tylko i aż 305 km/h. Cel – 300 km/h – został osiągnięty.

Zamiast seryjnego jest założone regulowane, sportowe zawieszenie – niestety na razie brak na jego temat szczegółów.

Mimo że po dodaniu kompresora pod maską zrobiło się nieco ciaśniej tuner uznał, że nie trzeba nic robić z pokrywą silnika. W ogóle uznano, że w kwestii wyglądu w aucie nie da się wiele poprawić i zdecydowano tylko o wymianie fabrycznych felg na 21-calowe z przodu i 22-calowe z tyłu.

Na zdjęciach widać felgi srebrne i czarne. Które Wam się bardziej podobają? Mnie czarne.

Obraz

Novitec 8C Spider Kompressor to połączenie porządnego tuningu mechanicznego z prawie seryjnym wyglądem, co chyba w przypadku tego samochodu jest rozwiązaniem najlepszym. Modyfikacje zastosowane w Spiderze dostępne są również w wersji coupé – chętnie bym je zobaczył.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4691 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 127,91 KM/l (seryjny – 95,93 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 588 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 21″
  • Koła tylne: 22″

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1675 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,79 kg/KM (seryjny – 3,72 kg/KM)
  • Długość: 4381 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Rozstaw osi: 2645 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,90 s
  • Prędkość maksymalna: 305 km/hblock position=\inside7982/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)