Dodge Journey w Europie - Fiat Freemont
Oto pierwszy model amerykańskiego koncernu Chryslera, który trafi do Europy jako Fiat. Operacja ta jest wynikiem współpracy pomiędzy amerykańskim i włoskim koncernem. Widoczny na zdjęciu okaz to Fiat Freemont, który za oceanem znany jest pod nazwą Dodge Journey.
25.01.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Oto pierwszy model amerykańskiego koncernu Chryslera, który trafi do Europy jako Fiat. Operacja ta jest wynikiem współpracy pomiędzy amerykańskim i włoskim koncernem. Widoczny na zdjęciu okaz to Fiat Freemont, który za oceanem znany jest pod nazwą Dodge Journey.
Samochód zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie łącznie z trzema modelami Chryslera (200, 300 oraz Town & Country), które w Europie pojawią się jako Lancie. Jednak w przypadku Dodge'a postanowiono nie czekać tak długo i już zaprezentować światu Fiata Freemont.
Co ciekawe, na oficjalnej, polskiej stronie Dodge'a znajdziemy model Journey w ofercie. Jednak oficjalna sieć dealerska marki Dodge w Polsce, jest stosunkowo niewielka, a więc samochód ze znaczkiem Fiata będzie miał szansę przyciągnąć wielu nowych klientów.
Z zewnątrz bez rewolucji - samochód wygląda praktycznie identycznie jak amerykański pierwowzór. Jedyną zmianą jest oczywiście nowa atrapa chłodnicy z logo Fiata, lekko zmodyfikowane zderzaki oraz przestylizowane lampy tylne w technologii LED.
Wnętrze samochodu jeszcze nie zostało ujawnione, jednak w środku nadal będzie można usadowić 7 pasażerów dzięki rozkładanemu, trzeciemu rzędowi siedzeń. Fiat najprawdopodobniej zmodyfikował także deskę rozdzielczą, jednak jak na razie producent nie ujawnił żadnych zdjęć.
W wyposażeniu standardowym znajdziemy trójstrefową klimatyzację, tempomat, bezkluczykowy system wejścia do pojazdu, komputer pokładowy, system monitorujący ciśnienie w oponach, lampy przeciwmgielne oraz radio z dotykowym panelem i kontrolkami na kierownicy. W wersji lepiej wyposażonej dostaniemy także 17-calowe felgi aluminiowe, system audio-wideo z 8,4-calowym wyświetlaczem i czytnikiem kart SD i DVD, Bluetooth, czujniki parkowania z tyłu, przyciemnione tylne szyby i relingi dachowe.
Do wyboru będą natomiast następujące opcje napędowe:
- 2,0-litrowy silnik wysokoprężny MultiJet o mocy 140 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów,
- 2,0-litrowy silnik wysokoprężny MultiJet o mocy 170 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów,
- 2,0-litrowy silnik wysokoprężny MultiJet o mocy 170 KM, napędem na 4 koła i przekładnią automatyczną,
- 3.6-litrowy silnik benzynowy w układzie V6 generujący 276 KM z napędem na wszystkie 4 koła i automatyczną skrzynią biegów.
Pod względem mechanicznym inżynierowie Fiata zmodyfikowali układ zawieszenia oraz poprawili sposób prowadzenia pojazdu, czyniąc go bardziej wrażliwym na ruchy kierownicy.
O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów w modelu Freemont zadbają następujące systemy oferowane w standardzie: ABS, 7 poduszek powietrznych, ESP, system minimalizujący ryzyko przewrócenia się pojazdu ERM i system wspomagający ruszanie pod górkę Hill Holder.
Produkcja samochodu będzie odbywać się w Meksyku w tej samej fabryce, gdzie obecnie produkowany jest Fiat 500 na potrzeby rynku amerykańskiego.
Źródło: World Car Fans