Dodge Challenger SRT Hellcat – zwierzę piekielne [aktualizacja]
Dodge zaprezentował model Challenger z rocznika modelowego 2015 w wersjach SRT i SRT Hellcat.
02.07.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowe odmiany bazują na zmodernizowanym Challengerze, który został pokazany w kwietniu. W obu jest montowana aluminiowa maska z wlotem powietrza.
SRT Hellcat ("hellcat" można tłumaczyć jako 'kot rodem z piekła' lub 'jędza/wiedźma') ma inny zderzak i grill niż SRT, a także dodatkowe otwory wentylacyjne w masce. Różnice widać także w kształcie spojlera w zderzaku przednim.
Dodge Challenger SRT został wyposażony w 20-calowe felgi. Hellcat ma obręcze w tym samym rozmiarze, ale są one lżejsze i mają czarne matowe wykończenie. Założono na nie opony 275/40 Pirelli P Zero Nero.
Jak podaje Dodge, Challenger SRT Hellcat to samochód z największymi seryjnie montowanymi przednimi tarczami hamulcowymi w historii Chrysler Group. Mają one średnicę 390 mm. Zaciski Brembo są 6-tłoczkowe.
Wnętrze obu wersji jest wykończone Alcantarą i skórą nappa. Detale są wykonane z aluminium. Kierownica jest w dolnej części spłaszczona. W wyposażeniu znajduje się system Uconnect z wyświetlaczem o przekątnej 8,4 cala.
Dodge Challenger SRT ma pod maską silnik 6,4 HEMI V8 generujący 492 KM i 643 Nm. Hellcat z kolei został wyposażony w jednostkę HEMI V8 o pojemności 6,2 l ze sprężarką mechaniczną. Motor ten wytwarza "ponad 600 KM". Oba silniki mogą współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną.
Kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów pracy podzespołów, zmieniających ustawienia związane z mocą, pracą zawieszenia i skrzyni. Dostępne są ustawienia Street (do jazdy codziennej), Sport i Track (torowe). Można też skonfigurować własny tryb.
Dodatkowo istnieje możliwość włączenia Valet Mode, który ogranicza moc jednostki, przełącza auto w tryb Street, wyłącza system kontroli startu, daje możliwość zmiany przełożeń łopatkami w przypadku automatu i uruchamia restrykcyjne ustawienie ESC. Można z niego korzystać, gdy np. przekazuje się kluczyki osobie odpowiedzialnej za zaparkowanie samochodu.
2015 Dodge Challenger SRT Hellcat
2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - Exterior Design
2015 Dodge Challenger SRT 392 - Overview
[aktualizacja 27 maja]
Podczas Midwest Automotive Media Association Rally w Wisconsin, imprezie dla dziennikarzy motoryzacyjnych i innych osób związanych z branżą samochodową, Dodge zaprezentował model Challenger SRT Hellcat. Na nagraniach zamieszczonych poniżej zarejestrowano warkot mocarnego muscle cara.
2015 Dodge Challenger SRT 6.2 Hellcat revving
2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - Exhaust Note
2015 Dodge Challenger SRT/2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - galeria zdjęć
[aktualizacja 2 lipca]
Dodge poinformował, że Challenger SRT Hellcat dysponuje mocą 707 KM (nie znamy wartości w kW). Muscle car wchodzi więc na terytorium np. Lamborghini Aventadora. Maksymalny moment obrotowy silnika 6,2 V8 to 881 Nm.
Moc maksymalna będzie dostępna wtedy, gdy kierowca będzie korzystał z kluczyka z czerwoną obudową. W zestawie jest też kluczyk czarny, z którym moc jest ograniczona do 500 KM.