Dobry rok 2013 dla grupy BMW - relacja z konferencji
W miniony czwartek odbyło się spotkanie BMW Group podsumowujące rok 2013. Zakończył się on sukcesem dla firmy: odnotowano wzrost sprzedaży nowych aut o 13%, a udział w kategorii premium wzrósł aż o 31%. Jak się to przekłada na liczby? Otóż na polskie drogi wyjechało łącznie 7809 pojazdów z grupy BMW.
27.01.2014 | aktual.: 30.03.2023 13:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW
Pozostałe zmiany to wymiana kontrolera dotykowego iDrive, kierownicy (zmieniony kształt), nowy układ wydechowy oraz unowocześniony system ConnectedDrive. Popularność poprzednich generacji i perfekcja, do której dąży firma, tworząc każdą kolejną generację samochodu, sprawiły, że w 2013 roku zarejestrowano 1261 aut serii 5, czyli o 10 sztuk więcej niż w rok wcześniej (1251 egzemplarzy w 2012 roku).
Również model X5 sprzedawał się dobrze. Pod koniec roku odbyła się oficjalna premiera trzeciej generacji auta z segmentu SAV (Sport Activity Vehicle). Tak samo jak w przypadku serii 5 zmiany na zewnątrz są niewielkie. Zalicza się do nich na przykład nowy grill, przedni zderzak, dodatkowe wloty powietrza na nadkolach czy zmodernizowany kształt reflektorów przednich i tylnych. Główne zmiany dotyczą jednak rozmiarów auta.
Zostało ono wydłużone o 29 mm, poszerzone o 5 mm, obniżone o 14 mm oraz, co ważne z punktu widzenia ekonomii, waży o 90 kg mniej. Jak pokazują wyniki sprzedaży, ten model radzi sobie najlepiej w swoim segmencie w Polsce. W 2013 roku zarejestrowano 565 jego egzemplarzy. Jest to wzrost o 84% w porównaniu z rokiem poprzedzającym (w 2012 sprzedano 307 sztuk BMW X5).
Drugi pojazd z klasy SAV, czyli X6, zaliczył spadek o 9%. Mimo to łączne zestawienie pokazuje, że BMW uzyskało wzrost sprzedaży w opisywanej klasie o 36%. Taki wynik umocnił firmę na pozycji lidera segmentu.
Nieco mniejszym, ale za to najpopularniejszym w Polsce samochodem Niemców był model X3. Znalazł on 1411 właścicieli w naszym kraju. To wynik gorszy niż w roku 2012 (1454 sztuki), ale po raz kolejny ten model okazał się najlepszy z całej gamy.
Kolejną nowością w rodzinie samochodów z Monachium jest BMW serii 4. Zostało ono ciepło przyjęte, o czym świadczy choćby fakt, że zarejestrowano już 90 sztuk tego właśnie samochodu. To dobra prognoza na ten rok.
Samochody BMW od serii 3 wzwyż zdominowały wszystkie segmenty. Również w klasie aut segmentu C premium grupa z Monachium uzyskała wzrost sprzedaży o 31% serii 1 oraz o 20% modelu X1.
Rok 2013 przyniósł też oficjalną odsłonę pierwszego w pełni elektrycznego samochodu. W połowie listopada zostało zaprezentowane BMW i3. Jest to rewolucyjny samochód dla firmy.
“Wierzymy, że nowe modele i innowacyjne technologie stanowiły klucz do sukcesu BMW w Polsce w roku 2013. Przyszłość należy od odważnych, a my nieustannie wytyczamy nowe kierunki rozwoju rynku motoryzacyjnego, czego doskonałym przykładem jest rewolucyjne BMW i3. Wszystkim naszym zaawansowanym rozwiązaniom przyświeca zasadniczy cel: dawać klientom codzienną radość z jazdy”- Paul de Courtois, dyrektor generalny BMW Group Polska.
Nowości to nie tylko samochody, ale również systemy w nich zaimplementowane. W tej dziedzinie też zaszły zmiany. Od połowy 2013 roku klienci marki mogą korzystać między innymi z serwisu informacyjnego (rodzaj usług Concierge), Real Traffic Information oraz systemu bezpieczeństwa Intelligent Emergency Call. Jest to kolejny krok usprawniający komunikację między kierowcą, samochodem, innymi użytkownikami i nie tylko.
MINI
Grupa BMW to również samochody MINI. Angielski klasyk unowocześniony przez niemieckich inżynierów cieszy się zainteresowaniem w całej Europie. W naszym kraju zarejestrowano w 2013 roku 781 tych pojazdów. Spośród wszystkich samochodów marki najlepiej radzą sobie MINI Countryman i MINI Paceman. Pierwszy z nich okazał się najpopularniejszym modelem – zarejestrowano 468 takich aut. Zeszłoroczną nowością był Paceman, który znalazł 88 nabywców. Co ciekawe, aż 76% aut firmy było zamawianych z napędem MINI All4, czyli napędem na wszystkie cztery koła.
“Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników MINI w Polsce. W naszym kraju te samochody mają wspaniałe grono fanów. Dla tej ceniącej oryginalność marki bardzo ważny będzie rok 2014. Wiosną na drogi wyjedzie nowe MINI z charakterystyczną, pełną emocji stylistyką, równowagą między przyjemnością z jazdy a zużyciem paliwa oraz równowagą między zaawansowanymi technologiami mobilnymi a pomysłową funkcjonalnością”- Paul de Courtois, dyrektor generalny BMW Group Polska.
BMW to nie tylko samochody, ale również motocykle. W zeszłym roku zarejestrowano 759 sztuk nowych dwukołowców. Jest to wzrost sprzedaży o 44% w porównaniu z 2012 rokiem. Marka BMW ma obecnie 10,3% udziałów w rynku oraz dominuje w segmencie jednośladów o objętości skokowej silnika powyżej 500 cm3. Rok 2014 przyniesie prezentacje nowych modeli: enduro R 1200 GS Adventure, turystycznego R 1200 RT, R nine T oraz naked bike’a S 1000R, który będzie pierwszym przedstawicielem w nowym segmencie.
“Przewidujemy, że w 2014 roku będziemy nadal rozwijać się w zrównoważony sposób. Czekamy na kolejne innowacyjne modele, takie jak zupełnie nowe MINI, drugi członek rodziny BMW i - BMW i8, BMW serii 2 Coupe, czy nowych przedstawicieli najpotężniejszej litery na świecie: BMW M3 i BMW M4. Z kolei zaprezentowane auta koncepcyjne BMW X4 oraz BMW Concept Active Tourer są zapowiedzią tego, w jakim kierunku mogą się rozwijać modele tej marki w nadchodzących miesiącach. Planujemy również rozszerzyć naszą sieć dealerską o dwa kolejne salony”- Paul de Courtois, dyrektor generalny BMW Group Polska.
Na przykładzie BMW widać, że w naszym kraju samochody klasy premium nie tracą na popularności. Zobaczymy, co przyniesie kolejny rok, który również upłynie pod znakiem premier.