Debiutuje Ford Puma ST - prawdopodobnie najlepszy crossover do jazdy po torze

Już zwykła wersja Forda Pumy w specyfikacji ST Line jeździ fenomenalnie. Teraz debiutuje sportowy, gorący model ST, którego naturalnym środowiskiem będzie już nie tylko miasto, ale i tor.

Debiutuje Ford Puma ST - prawdopodobnie najlepszy crossover do jazdy po torze
Marcin Łobodziński

24.09.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Skąd ten pomysł? Otóż jeździłem po ulicach Fordem Fiestą ST i... jest piekielnie sztywny. Nawet trochę za sztywny. Jeśli podobne nastawy ma Puma ST, to też taka będzie. Co oznacza, że na torze sprawdzi się doskonale. Swoją drogą, ma do tego pewne atrybuty.

Ford Puma ST
Ford Puma ST© fot. mat. prasowe

Pomijając nawet 200-konny silnik 1.5 EcoBoost, generujący 320 Nm momentu, który rozpędza auto w czasie 6,7 s do 100 km/h, jest to także sportowy mechanizm różnicowy ze szperą, którą można ustawić w tryb... torowy! Skrzynia biegów jest wzięta z Fiesty ST, czyli działa cudownie. Ford wprost mówi, że zawieszenie tylne jest o 40 proc. sztywniejsze niż w Fieście ST, co ma zniwelować efekt podwyższonego środka ciężkości crossovera.

Ford Puma ST
Ford Puma ST© fot. mat. prasowe

Ponadto reakcje układu kierowniczego w Pumie ST są o 25 proc. szybsze, a skuteczniejsze hamowanie zapewniają o 17 proc. hamulce. Pomagają nie tylko powiększone do 325 mm z przodu i 271 mm z tyłu tarcze oraz odpowiednie zaciski, ale także specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport 4S, które zapewniają również niespotykane dotąd w małych crossoverach wrażenia z jazdy. Co ciekawe, takiego samego typu ogumienia używa... 625-konne BMW X5 M Competition.

Więcej szczegółów przekaże wam Filip Buliński, który w południe będzie na premierze tego modelu. Na razie zobaczcie zdjęcia.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/40]
Źródło artykułu:WP Autokult
Fordsegment jcrossover/suv
Komentarze (1)