Debiut odświeżonego Touarega [wideo]
Nowy Touareg miał oficjalnie zadebiutować w Genewie, jednak Volkswagen już teraz zdecydował się zaprezentować go "wirtualnie". Czy nowe rzeczywiście oznacza lepsze? Przekonajmy się.
11.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowy Touareg miał oficjalnie zadebiutować w Genewie, jednak Volkswagen już teraz zdecydował się zaprezentować go "wirtualnie". Czy nowe rzeczywiście oznacza lepsze? Przekonajmy się.
Niemiecka firma opisuje swoje najnowsze dziecko, jako najbardziej zaawansowany technicznie samochód marki Volkswagen, jaki został zbudowany do tej pory. Nowy Touareg zostały poddany wielu modyfikacjom, głównie w celu zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo oraz zmniejszenia emisji spalin. Bryła pojazdu jest o 4,3cm dłuższa, 2cm niższa, a rozstaw osi jest o 4cm większy od poprzedniego modelu.
Jeśli chodzi o design to z łatwością można zauważyć nowy grill, bardziej drapieżny profil całej bryły pojazdu, a także inne światła tylne. Kabina jak zwykle w przypadku samochodu tej klasy - luksusowa. Wygodne siedzenia, dodatkowa przestrzeń na nogi, wykończenie materiałami wysokiej jakości. Po opuszczeniu tylnych siedzeń otrzymujemy przestrzeń bagażową wynoszącą 1642-litry. To naprawdę dużo. Do tego w standardzie serwowany jest 6,5-calowy ekran dotykowy oraz zmieniarkę na 6 CD. Opcjonalnie można kupić system GPS z 8-calowym ekranem dotykowym.
2011 Volkswagen Touaerg SUV - Driving in the Desert
Nowy Touareg waży o 208kg mniej od swojego poprzednika, co będzie zapewne miało odzwierciedlenie na możliwościach pojazdu. Pod maskę trafią jednostki FSI, TDI, TSI, ale także hybrydowe. Jednostki V8, C10 diesel czy W12 nie będą już oferowane.
Wersja hybrydowa to jednostka V6 TSI o mocy 333KM, która współpracuje z elektrycznym silnikiem o mocy 47KM. Całość to 380KM i 580Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do 100km/h auto rozpędzi się w 6,5-sekundy, a maksymalnie pojedzie 240km/h. Producent twierdzi, że pomimo takich osiągów średnie spalanie nie powinno przekroczyć 8,2-litra na 100 kilometrów. Co ciekawe układ elektryczny pozwala na jazdę tylko "na prąd" do prędkości 50km/h.
2011 Volkswagen Touaerg SUV - Interior Design
3,6-litrowy silnik V6 FSI produkuje 280KM i 360Nm momentu obrotowego. Średnie spalanie wynosi w jego przypadku 9,9-litra, co w porównaniu do starszej wersji pozwala zaoszczędzić 2,5-litra na 100 kilometrów.
Ze strony diesla mamy dwie jednostki. V6 TDI o mocy 240KM, który potrzebuje 7,4-litra ON na 100 kilometrów, oraz nowy silnik 4,2-litra V8 TDI o mocy 340KM, który spala 9,1-litra na 100 kilometrów.
2011 Volkswagen Touaerg SUV - Exterior Design
Touareg oferowany jest z dwoma różnymi napędzami na wszystkie cztery koła. Podstawowa wersja 4Motion posiada limitowaną kontrolę dyferencjału, a także programy do jazdy off-road. Dzięki ich pomocy łatwo i szybko dostroimy ustawienia ABS, EDS czy ASR. Wersja silnikowa V6 TDI oferuje dodatkowo napęd 4XMOTION. Dzięki niemu Touareg może wspinać się na powierzchni pochyłej do 45 stopni (w przypadku 4Motion do 31 stopni).
Nowy Touareg ma zadebiutować oficjalnie w Genewie, a jego pojawienia się w salonach sprzedaży wypatrujcie w okolicach kwietnia.[block position="inside"]9281[/block]