Debiut nowego 301 i zmiana polityki nazw modeli – ofensywa Peugeota

Peugeot niespodziewanie zaprezentował dziś nowy model. Peugeot 301, bo tak nazywać się będzie nowy kompaktowy sedan, jest nowym rozdziałem w polityce Peugeota pod względem stylistyki i konkurencji cenowej.

Peugeot 301
Peugeot 301
Marek Adamowicz

24.05.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Peugeot niespodziewanie zaprezentował dziś nowy model. Peugeot 301, bo tak nazywać się będzie nowy kompaktowy sedan, jest nowym rozdziałem w polityce Peugeota pod względem stylistyki i konkurencji cenowej.

Auto ma być fundamentem potężnej ekspansji francuskiego producenta. Produkowane w Hiszpanii, ma rywalizować z takimi samochodami, jak Skoda Rapid czy nowy Seat Toledo. Swoim zasięgiem obejmie Europę Rosję, Turcję, kraje Bliskiego Wschodu, Zatokę Perską i Afrykę. Sprzedaż ma odbywać się nawet w Ameryce Łacińskiej. Według przedstawicieli Peugeota 301 zostanie skierowany do mniej zamożnych klientów.

301 jest eleganckim i uniwersalnym sedanem. Jego długość wynosi ponad 4 m, a rozstaw osi ponad 2,5 m. Takie wymiary zapowiadają dość przestronne wnętrze, zapewniające w miarę komfortową podróż czterem dorosłym osobom. Bagażnik ma 506 l pojemności, więc z pewnością zdoła pomieścić wszystkie bagaże wakacyjnego wyjazdu.

Dostosowanie do mniej zamożnych klientów nie oznacza słabego wyposażenia Peugeota 301. Na liście standardowego znajdą się takie pozycje, jak: ABS, ESP, cztery poduszki powietrzne, dodatkowo dokupimy m.in. automatyczną klimatyzację, radio CD/MP3/USB, zestaw głośnomówiący Bluetooth i czujniki parkowania.

Wybierając Peugeota 301, klient będzie miał do wyboru trzy jednostki napędowe: dwie benzynowe i jedną wysokoprężną. Podstawowym silnikiem jest nowy 3-cylindrowy motor 1,2 VTI o mocy 75 KM. Komu mało mocy, może wybrać 4-cylindrową jednostkę 1,6 VTI generującą moc 115 KM. Równocześnie ze słabszym benzyniakiem w ofercie znajdzie się półautomatyczna skrzynia biegów (lub manualna), a z mocniejszym, w opcji, pełny automat. Diesel to znany wszystkim 1,6 HDI i mocy 92 KM.

Nowy Peugeot 301 ma zadebiutować podczas wrześniowego salonu samochodowego w Paryżu (29 września – 14 października), a w salonach auto pojawi się w listopadzie. Początkowo będzie sprzedawany w Turcji, a niedługo później pojawi się również w Polsce.

Równocześnie z prezentacją Peugeota 301 francuski koncern poinformował o zmianie polityki w nazewnictwie swoich modeli. Większość aut oferowano z 3-cyfrowym nazewnictwem: 208, 308, 508 itd. Kiedy Peugeot zdecydował się na zmianę dotychczas oferowanego auta, numer ewoluował o 1 cyfrę: 206, 207, 208. Teraz postanowiono o zaprzestaniu ewolucji i wprowadzeniu jednolitych nazw. Następca 208 będzie się nadal nazywał 208, a nie 209.

Odwiedź forum Autokult.pl i zgarnij zagrody:[url=http://forum.autokult.pl/ogolne-forum-motoryzacyjne/4627,wasze-najlepsze-zdjecia-samochodow]

Wasze najlepsze zdjęcia samochodów[/url]

  • Peugeot 301
  • Peugeot 301
  • Peugeot 301
  • Peugeot 301
  • Peugeot 301
  • Peugeot 301
[1/6] Peugeot 301

Źródło: Peugeot

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)