Dealerzy marki Chevrolet rezygnują ze sprzedaży modelu Volt
Część dealerów Chevroleta zrezygnowała ze sprzedaży Volta, po tym jak koncern General Motors kazał im nabyć kolejny sprzęt serwisowy.
02.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Część dealerów Chevroleta zrezygnowała ze sprzedaży Volta, po tym jak koncern General Motors kazał im nabyć kolejny sprzęt serwisowy.
W ubiegłym miesiącu General Motors poinformował sprzedawców, że jeśli wciąż chcą się zajmować dystrybucją modelu Volt, to muszą dokupić dodatkowe narzędzia. Kosztują one 5100 dol. i służą do demontażu poszczególnych akumulatorów oraz rozładowywania ich z pozostałego prądu.
Dzięki temu dealerzy będą mogli wysyłać do producenta (który odpowiada za serwis baterii) tylko niezbędne komponenty, a nie jak dotychczas cały komplet akumulatorów.
Część właścicieli salonów oświadczyła, że dokupowanie sprzętu im się nie opłaca, i wraz z początkiem 2013 r. wycofała ze swojej oferty elektryczny samochód o przedłużonym zasięgu. Chevrolet nie ujawnił, ile konkretnie dealerów zrezygnowało z modelu Volt, ale rzeczniczka General Motors twierdzi, że odpowiadali oni za sprzedaż 1% wszystkich egzemplarzy.
Handlarze już w zeszłym roku musieli zaopatrzyć się w dodatkowy sprzęt, co kosztowało ich od 1800 do 2800 dol. Jak skarży się jeden z nich, inwestycje związane z Chevroletem Voltem ledwo się zwracają.
Allyn Barnard, właściciel salonu w Churchville w stanie Nowy Jorku, podaje, że w ciągu 2 lat sprzedał 5 sztuk samochodu. Już na samym początku musiał wyłożyć 5000 dol. na niezbędne wyposażenie serwisu, stacje ładujące i szkolenie pracowników.
Niektórzy dealerzy twierdzą, że działania General Motors mają ukryte dno. Koncern podobno chce zmniejszyć sieć dystrybucji i skupić sprzedaż modelu Chevrolet Volt w rękach większych dealerów działających w ważniejszych aglomeracjach. W zeszłym roku to właśnie oni byli odpowiedzialni za sprzedaż 70% egzemplarzy tego auta. Koncern stanowczo zaprzecza tym doniesieniom.
Część sprzedawców uważa, że wyłożenie dodatkowych pieniędzy może się jednak opłacać. John Holt, prowadzący salon pod Oklahom City, zdecydował się zapłacić 5100 dol., ponieważ liczy na dobrą sprzedaż Cadillaca ELR, który pojawi się na rynku latem. Samochód będzie wykorzystywał podzespoły Volta.
W ciągu 11 miesięcy 2012 r. Chevrolet znalazł 20 828 chętnych na Volta. To najlepszy wynik w USA, jeśli chodzi o auta z wtyczką, i prawie trzykrotnie wyższy od tego z 2011 r. Na drugim miejscu w Stanach na końcu listopada plasowała się Toyota Prius Plug-in z wynikiem 11 389 sztuk (trafiła na rynek w lutym 2012 r.), a na trzecim Nissan Leaf, którego sprzedaż wyniosła 8330 egzemplarzy.
Źródło: Automotive News • Plug-in Cars • Green Car Reports