Dane techniczne i tajniki powstawania produkcyjnego BMW i8 [wideo]
BMW i8 ma zadebiutować już na najbliższych targach motoryzacyjnych IAA 2013 we Frankfurcie. Producent opublikował kilka wideo pokazujących jak powstawał hybrydowy samochód sportowy.
11.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW i8 ma zadebiutować już na najbliższych targach motoryzacyjnych IAA 2013 we Frankfurcie. Producent opublikował kilka wideo pokazujących jak powstawał hybrydowy samochód sportowy.
Źródłem napędu BMW i8 będzie 1,5-litrowy 3-cylindrowy spalinowy silnik TwinPower Turbo (231 KM i 320 Nm) współpracujący z motorem elektrycznym (131 KM i 250 Nm). Łącznie zespół napędowy będzie generować 362 KM i 570 Nm. Hybrydowe BMW powinno przyspieszać do 100 km/h w 4,5 s i osiągać 250 km/h prędkości maksymalnej (ograniczona elektronicznie).
W elektrycznym trybie jazdy i8 będzie mogło rozpędzić się do 120 km/h i przemierzyć maksymalnie 35 km. Auto będzie ważyć mniej niż 1490 kg oraz ma spalać średnio poniżej 2,5 l/100 km. i8 zostanie wyposażone w napęd na wszystkie koła - przednią oś obsłuży motor elektryczny, tylną zajmie się jednostka spalinowa.
BMW i8 będzie mierzyć 4689 mm długości, 1942 mm szerokości oraz 1293 mm wysokości. Rozstaw osi auta wyniesie równe 2800 mm.
Według zapowiedzi BMW auto ma być „najbardziej postępowym samochodem sportowym naszych czasów”. Producent tłumaczy, że kluczem do sukcesu w projektowaniu konstrukcji była świetna współpraca na linii inżynierowie-styliści.
Zachęcam do obejrzenia wszystkich wideo. Kto zauważy coś dziwnego na jednym z nich?
BMW i8 Prototype scene1 hd
2014 BMW i8 design process
2014 BMW i8 wind tunnel testing
Źródło: BMW