XIII Zlot Zabytkowych Mercedesów StarDrive Poland 2014 w Poznaniu był okazją na świetne spędzenie czasu tak dla uczestników, jak i dla widzów - miłośników marki. Samochody, które przyjechały na Zlot dają przepiękny obraz spektrum marki do 1987 roku i to one, zarejestrowane okiem Studio Dada będą głównymi bohaterami tego wpisu.
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na informację o zwycięzcach rajdu i konkursu elegancji będziecie musieli poczekać do relacji magazynów Automobilista i Classic Auto, będącymi patronami medialnymi zlotu. Tymczasem, na zdjęciach Studio Dada, zobaczyć możecie, jak prezentowały się najpiękniejsze damy tego weekendu.
Kolejność - z pewnością nie jest przypadkowa. Na pierwszy ogień musi iść niekwestionowana gwiazda, perfekcyjnie odrestaurowany Mercedes W198 300 SL Gullwing. Jest to najprawdopodobniej jedyny w tej chwili egzemplarz, jeżdżący w Polsce.
Pierwszy raz na zlocie reprezentowane były tak szeroko modele przedwojenne. Wśród reprezentantów były m.in. trzy Mercedesy W143 230 z lat 30-tych. W ten sposób rano żwawe zabytki opuszczały parking w Starym Browarze.
Dzięki konkursowi elegancji, który odbył się na Starym Rynku, na wąskich uliczkach zaroiło się od klasycznych samochodów i ubranych stosownie do epoki pasażerów.
Od Mercedesów zaroiło się również na placu Urzędu Miasta - w dawnym Kolegium jezuickim w Poznaniu.
Na ostatnim piętrze parkingu w Starym Browarze odbyła się prezentacja ciekawych egzemplarzy... niestety przerwana strugami deszczu.
Kiedy goście bawili na balu komandorskim, samochody odpoczywały w parkingu podziemnym... cóż to był za widok!
Płynnie przechodzimy do lat 50-tych...
Lata 60-te...
Między 1963 a '71 powstawały Pagody... to moje ulubione klasyczne Mercedesy.
Choć Mercedes W114 debiutował już w 1967 roku i wyszedł spod ręki tego samego projektanta, co Pagoda - Paula Bracq’a, zapowiadał już inny, bardziej nowoczesny styl, wprowadzając markę w lata 70-te.
Ten z całą siłą objawił się razem z poziomymi reflektorami, w modelu R107 z 1971 roku i W116 zaprezentowanym w 1972.
Lata 80-te witaliśmy z dostępnym od 1976 modelem W123, czyli popularną Beczką.
i po niej... najmłodszymi na zlocie - W126 i W124:
Jeżeli chcielibyście zobaczyć wybrane zdjęcia w lepszej rozdzielczości... zapraszam na fan page Studio Dada:
Możliwie, że w podpisy pod zdjęciami wkradły się błędy - nie czuję się ekspertem, zwłaszcza w rozróżnianiu starszych modeli. Jeżeli widzicie błędy - piszcie o nich proszę w komentarzach, postaram się skorygować co trzeba.