Samochody używaneDaciaUżywana Dacia Logan I - typowe awarie i problemy

Używana Dacia Logan I - typowe awarie i problemy

W naszym zestawieniu prezentowaliśmy już samochody z Niemiec, Japonii, Szwecji, Włoch, Anglii, a także Francji. Tym razem przyszła pora na markę z Rumunii, która w dużej mierze swoje drugie życie zawdzięcza koncernowi Renault.

Dacia Logan
Dacia Logan
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Dacia
Artur Kuśmierzak

02.04.2011 | aktual.: 30.03.2023 10:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niewielki sedan segmentu B czyli Dacia Logan zadebiutowała w 2004 roku, a dwa lata później w ofercie pojawiło się przestronne kombi oznaczone symbolem MCV. W 2007 pod maską Dacii zawitał 86-konny diesel, a rok później auto doczekało się modernizacji. W gamie silników dostępne były następujące jednostki napędowe:

  • R4 1,4 8V (75 KM)
  • R4 1,6 8V (87 KM)
  • R4 1,6 16V (105 KM)
  • R4 1,5 8V dCi (65, 68- 86 KM)

Właściwie wszystkie silniki godne są polecenia. To sprawdzone motory pochodzące z Renault Clio II, które nie sprawiają większych problemów w eksploatacji. Co prawda żaden z nich nie zjeży nam włosów na głowie podczas przyśpieszania, ale za to wizyty na stacji będą prawie czystą przyjemnością. Mocne strony tego auta to młody wiek, prosta i mało zawodna technologia oraz atrakcyjna cena.

Dacia Logan - silnik
Dacia Logan - silnik© mat. prasowe / Dacia

Jednak pomimo tak szerokiego wachlarza zalet auto ma również swoje słabe strony. W silnikach benzynowych sporadycznie pojawiają się awarie cewek zapłonowych, a także silniczków krokowych. Choć proste w konstrukcji zawieszenie (kolumny McPhersona / belka skrętna) należy do najtrwalszych układów Dacii to niestety również i tu może czasem zawieść na przykład łożysko koła. W modelu Logan dla tylnych kół zastosowano hamulce bębnowe, które od czasu do czasu będą wymagały regulacji.

Dacia Logan
Dacia Logan© mat. prasowe / Dacia

Niektórzy użytkownicy zwracają też uwagę na takie usterki jak wycieki z silnika i skrzyni biegów czy defekt pompy paliwa. Ponadto w niektórych egzemplarzach zawodny okazuje się mechanizm otwierania elektrycznych szyb. Zdarzają się też awarie centralnego zamka, który pod czas jazdy potrafi płatać figle zamykając i otwierając drzwi. Z kolei w układzie wydechowym może dojść do rozszczelnienia się spojenia między tłumikiem, a reaktorem katalitycznym.

Objawem takiej usterki jest między innymi wyraźna utrata mocy. Co jeszcze może sprawiać problemy  w Dacii Logan? Awarie alternatora, uszkodzenie sondy lambda, a także przedwczesne zużycie paska klinowego to usterki, które również mogą nas spotkać podczas eksploatacji tego auta mimo dość młodego wieku. W egzemplarzach używanych do ciągnięcia przyczepy może dojść do uszkodzeń zębów kół zębatych w niezbyt trwałej, manualnej skrzyni biegów.

Dacia Logan
Dacia Logan© mat. prasowe / Dacia

Warto też przyjrzeć się układowi kierowniczemu, gdzie słabym punktem są drążki, które mogą ulec przedwczesnemu zużyciu. Z powodu zastosowania niskiej jakości materiałów we wnętrzu auta czasem może dojść do pęknięcia uchwytów lub nietrzymania zamka schowka. Podsumowując Dacia Logan to racjonalna propozycja dla osób, które nie chcą wydawać dużo na zarówno na paliwo jak i na serwis.

Dacia Logan
Dacia Logan© mat. prasowe / Dacia

Jest to idealny samochód dla kierowców, którzy zdrowy rozsądek przedkładają ponad moc i przyjemność z jazdy, bo takich cech próżno szukać w tym aucie. Ceny najtańszych pojazdów na rynku wtórym znajdziemy już za 10 000 zł, nowe kosztuje około 30 000 zł. Jeśli nie chcecie inwestować w 10-letnie sprowadzone z Niemiec Audi, BMW czy Mercedesa z astronomicznym przebiegiem to Dacia Logan będzie dla Was właściwym wyborem.

Komentarze (28)