Dacia Duster Delta 4x4. Prawie terenowy SUV
Jeden z najtańszych SUV-ów na naszym rynku, już w standardzie może pochwalić się całkiem niezłymi własnościami terenowymi. Tak naprawdę potrzeba zaledwie kilku ulepszeń, by uczynić z Dustera auto, które bez obaw opuści asfalt. Dobrym przykładem jest prezentowany projekt.
02.05.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Duster, którego widzicie na zdjęciach jest dziełem firmy Delta 4x4. Ten niemiecki warsztat oferuje liczne dodatki, dzięki którym zmienicie swojego zwykłego SUV-a w terenówkę. Nie są to spekaktularne przeróbki, lecz wystarczające do amatorskich wycieczek po bezdrożach.
Pierwszą i najważniejszą zmianą, która od razu rzuca się w oczy jest oczywiście prześwit. Zwiększono go o 30 mm w stosunku do serii, a całe podwozie osłonięto stalową płytą, która ochroni podzespoły przez uszkodzeniami. Znajdziemy tu także niestatandardowe koła. Wytrzymałe felgi obuto w opony BF Goodrich. Powinny sprawdzić się na asfalcie jak i w lekkim terenie.
Jak przystało na terenówkę, nie brakuje również orurowania z opcjonalnym, LED-owym oświetleniem. Największą atrakcję stanowi jednak urządzenie zamontowane poniżej, czyli wyciągarka. Na wypadek gdyby kierowca przecenił możliwości pojazdu. Ostatnim elementem układanki jest płaski, dachowy bagażnik, który zawsze przyda się w podróży.
Wszystkie modyfikacje stanowią koszt około 5000 euro. Biorąc pod uwagę budżetowy charakter Dustera jest to dość wysoka kwota. Z drugiej jednak strony, nadal niewielka na tle innych, podobnych projektów. Doliczając cenę zakupu auta otrzymujemy bowiem dzielną terenówkę w cenie poniżej 100 000 złotych. Taki projekt może stanowić ciekawą alternatywę dla chociażby nowego Suzuki Jimny.