Czesko-słowacki sojusz - Praga R1 zaprezentowana

Marka Praga nie jest stałym bywalcem salonów samochodowych czy miejskich bulwarów. Jest jednak jedno miejsce, w którym auta tej firmy mają dużo do powiedzenia. Światło dzienne ujrzał zbudowany z myślą o torach wyścigowych model R1.

Czesko-słowacki sojusz - Praga R1 zaprezentowana
Piotr Wereszczyński

12.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Marka Praga nie jest stałym bywalcem salonów samochodowych czy miejskich bulwarów. Jest jednak jedno miejsce, w którym auta tej firmy mają dużo do powiedzenia. Światło dzienne ujrzał zbudowany z myślą o torach wyścigowych model R1.

Rzadko się zdarza, aby w jednym tygodniu odbyły się premiery dwóch czeskich aut. Tym razem jednak do takiej sytuacji doszło, a sprawa jest tym bardziej interesująca, że jedną z konstrukcji jest pełnej krwi sportowiec. Stworzony z myślą o wyścigach model R1 nie próbuje nawet udawać, że da się nim wyjechać na ulicę. Kompletny brak prześwitu, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa i karbonowe nadwozie czynią z niego prawdziwy bolid.

Obraz

Auto ma niecałe 4,2 metra długości oraz 1,8 metra szerokości. Przy rozstawie osi wynoszącym 2635 mm auto pod względem wymiarów zewnętrznych można porównać do Renault Megane. Nawiązanie do francuskiego producenta jest tutaj nieprzypadkowe, ponieważ Praga R1 powstał we współpracy ze sportowym oddziałem firmy Renault. Silnik pochodzi z poprzedniej generacji modelu Clio Sport.

Mierzące 995 mm wysokości auto jest napędzane przez 2-litrową rzędową czwórkę, która rozwija moc 210 KM. Na pierwszy rzut oka może wydawać się to niewiele, jednak R1 na sucho waży zaledwie 572 kg. Takie parametry pozwalają mu osiągnąć pierwszą setkę w 3,7 s.

PRAGA R1 test at Slovakia Ringu. Oktober 2012

Auto powstało na Słowacji. W tym kraju również odbywały się testy. Samochód wejdzie do produkcji w przyszłym roku, a przyszłych właścicieli producent już teraz zaprasza na styczniowe testy na torze Vallelunga we Włoszech. Ceny rozpoczynają się od 98 tysięcy euro.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: Praga Racing

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)