Cupra wchodzi do USA. To już pewne
Hiszpańska marka Cupra, wyodrębniona z Seata, planuje wejść na rynek amerykański do końca tej dekady. Firma otworzy własne salony i będzie działać niezależnie od Volkswagen Group of America.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Prezes Cupry, Wayne Griffiths, poinformował, że marka będzie miała własną siedzibę w USA i planuje uruchomić około 20 "Cupra City Garages". Salony te pojawią się głównie na wschodnim i zachodnim wybrzeżu oraz w tzw. "pasie słońca". W celu przyspieszenia ekspansji, Cupra nawiązała współpracę z firmą Penske.
Pierwotnie planowano, że Cupra wejdzie na rynek amerykański jako producent samochodów elektrycznych. Jednak firma zmieniła plany i zaoferuje również modele hybrydowe, plug-in hybrid oraz tylko z silnikami spalinowymi.
Cupra chce dostosować swoją ofertę do potrzeb amerykańskich klientów, wprowadzając modele większe i bardziej przestronne oraz planując lokalną produkcję. Samochody te zachowają charakterystyczny język stylistyczny marki, a produkowane w Ameryce Północnej egzemplarze będą także eksportowane na inne rynki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na początku Cupra wprowadzi w USA jeden model, a kolejny pojawi się w ciągu następnych 12 miesięcy. Średnioterminowym celem firmy jest sprzedaż około 100 tys. samochodów rocznie. Dla porównania, Volkswagen of America sprzedał w ubiegłym roku 379 178 pojazdów, notując wzrost o 15,2 proc.
Obecnie Cupra ma w swoim portfolio siedem modeli - głównie SUV-y i crossovery, lecz nie zwalnia tempa. W planach są już kolejne propozycje.