Cupra wchodzi do USA. To już pewne
Hiszpańska marka Cupra, wyodrębniona z Seata, planuje wejść na rynek amerykański do końca tej dekady. Firma otworzy własne salony i będzie działać niezależnie od Volkswagen Group of America.
20.01.2025 | aktual.: 20.01.2025 14:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Prezes Cupry, Wayne Griffiths, poinformował, że marka będzie miała własną siedzibę w USA i planuje uruchomić około 20 "Cupra City Garages". Salony te pojawią się głównie na wschodnim i zachodnim wybrzeżu oraz w tzw. "pasie słońca". W celu przyspieszenia ekspansji, Cupra nawiązała współpracę z firmą Penske.
Pierwotnie planowano, że Cupra wejdzie na rynek amerykański jako producent samochodów elektrycznych. Jednak firma zmieniła plany i zaoferuje również modele hybrydowe, plug-in hybrid oraz tylko z silnikami spalinowymi.
Cupra chce dostosować swoją ofertę do potrzeb amerykańskich klientów, wprowadzając modele większe i bardziej przestronne oraz planując lokalną produkcję. Samochody te zachowają charakterystyczny język stylistyczny marki, a produkowane w Ameryce Północnej egzemplarze będą także eksportowane na inne rynki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na początku Cupra wprowadzi w USA jeden model, a kolejny pojawi się w ciągu następnych 12 miesięcy. Średnioterminowym celem firmy jest sprzedaż około 100 tys. samochodów rocznie. Dla porównania, Volkswagen of America sprzedał w ubiegłym roku 379 178 pojazdów, notując wzrost o 15,2 proc.
Obecnie Cupra ma w swoim portfolio siedem modeli - głównie SUV-y i crossovery, lecz nie zwalnia tempa. W planach są już kolejne propozycje.