Cupra nie ma sensu? Wyniki sprzedaży mówią co innego
Gdy w 2018 Seat wydzielił Cuprę jako oddzielną markę, wiele osób pukało się w głowę, wieszcząc szybki koniec. Okazuje się jednak, że był to strzał w dziesiątkę, o czym świadczą wyniki Cupry za rok 2022.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Cupra to marka, która budzi sporo kontrowersji. Wiele osób nie widzi w niej nic więcej, jak Seata w bardziej fantazyjnym przebraniu. Nie zmienia to jednak faktu, że taki model biznesowy zdaje się świetnie sprawdzać.
Świadczą o tym wyniki sprzedaży, które z roku na rok są coraz lepsze. W 2022 r. Cupra przeszła samą siebie, niemal podwajając ubiegłoroczny rezultat. W ostatnich 12 miesiącach Hiszpanie sprzedali 152 900 aut, a w 2021 roku – 79 300.
Najważniejszym rynkiem zbytu okazały się Niemcy, gdzie trafiło aż 58 400 pojazdów. Na drugim miejscu uplasowała się Wielka Brytania (14 400), a na trzecim Hiszpania (13 600).
Największą popularnością cieszył się Formentor, a wiec model, którego nie ma w gamie Seata. W 2022 roku znalazł 97 600 chętnych, odpowiadając za blisko 64 proc. całkowitej sprzedaży. Co zaskakujące, drugą lokatę zajął elektryczny Born z wynikiem 31 400.
Wiele wskazuje, że rok 2023 będzie jeszcze lepszy, gdyż niebawem do gamy dołączy Tavascan, czyli pierwszy w pełni elektryczny SUV marki.