Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo
Czy już wkrótce najszybsze Seaty wcale nie będą nazywać się "Seat"? Plotki o wydzieleniu Cupry jako oddzielnej marki mogą być prawdziwe.
11.08.2017 | aktual.: 14.10.2022 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Atmosferę podgrzały ostatnie patenty złożone przez hiszpańskiego producenta. Poza nazwami Salsa, Bolero oraz Tango zastrzegł zupełnie nowe logo. Oznacza to, że w przyszłości hiszpańska marka grupy Volkswagena może być rozdzielona na dwie części: Seata i bardziej sportową Cuprę. Samochody spod nowej marki miałyby być projektowane przez inżynierów odpowiedzialnych dzisiaj za wyścigówki Seata.
Jeśli się nad tym zastanowić, pomysł nie jest pozbawiony sensu. Wyodrębnienie Cupry pozwoliłoby na przygotowanie bardziej różnorodnej gamy modelowej bez robienia większego zamieszania w ofercie Seata. Widziałbym tutaj na przykład Leona stworzonego z myślą o imprezach na torze lub coupe dzielące podzespoły z Audi TT. Takie samochody będą co prawda sporo droższe niż zwyczajne Ibizy czy Toledo, ale przeznaczone dla innych klientów.
Co ciekawe, Seat od zawsze myślał o Cuprze jako o swojej kolejnej marce. Wskazuje na to chociażby duży napis "CUPRA" zastępujący nazwę modelu na klapie bagażnika samochodów. To tylko potwierdza, że rozdzielenie marek może być kolejnym krokiem producenta.
Hiszpanie nie będą pierwszymi, którzy zdecydują się na taki ruch. Podobna decyzja zapadła w Fiacie i Citroenie. Zarówno Abarth, jak i DS, choć startowały jako specjalne wersje tradycyjnych modeli, finalnie stały się odrębnymi markami.
Zobacz także
Obecnie w ofercie Seata tylko jeden model jest dostępny w wersji Cupra i jest to kompakt Leon. Producent już potwierdził, że nie planuje ostrzejszej Ibizy, za to w salonach pojawi się SUV Ateca Cupra. Poza 300-konnym silnikiem dostanie obniżone, sportowe zawieszenie i agresywniejsze nadwozie.