Corvetta ZR1 i 755 koni od Hennessey
Z czego znamy firmę Hennessey ? Z kilku przeróbek Challengerów, z przerażającego Vipera, który przyspiesza do setki w 2.43'sekundy i z tego, że firma ta nie lubi owijać w bawełnę. Konkret. Wzięli Corvette ZR1 uznali, że 638 koni mechanicznych to za mało, pomajstrowali trochę przy silniku i wykręcili czas 11.03 na ćwierć mili.
29.01.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z czego znamy firmę Hennessey ? Z kilku przeróbek Challengerów, z przerażającego Vipera, który przyspiesza do setki w 2.43'sekundy i z tego, że firma ta nie lubi owijać w bawełnę. Konkret. Wzięli Corvette ZR1 uznali, że 638 koni mechanicznych to za mało, pomajstrowali trochę przy silniku i wykręcili czas 11.03 na ćwierć mili.
W "podstawowej" wersji, Corvetta ZR700 przerobiona przez Hennessey Performance dysponuje mocą 705 koni mechanicznych, udało się to osiągnąć dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania, przeprogramowaniu jednostki sterującej silnikiem, zastosowaniu elementów układu dolotowego firmy K&N i ulepszeniu intercoolera. Czas przejazdu tej Vetty 1/4 mili to 11.03.
Jakby tego było mało jeszcze bardziej zmodyfikowane auto, ZR755 dzięki kilku przeróbkom więcej dysponuje mocą 755 koni mechanicznych. Dzięki temu sprint od 0 do 150 mil na godzinę trwa tylko 13.1'sekundy, w porównaniu z 17.1'sekundy seryjnej ZR1 to potężny postęp. Od zera do stu kilometrów na godzinę przyspieszamy w czasie krótszym niż 3 sekundy (2.9s). To już rejon, w którym grasuje przecież Veyron. ZR755 pokonuje ćwierć mili w czasie zaledwie 10.7.
Cena za przeróbki Corvett dostępna jest niestety tylko drogą telefoniczną.
Dokładniejsze dane dostępne są na stronie Hennessey, gdzie zaciekawił mnie dział podrasowanych samochodów na sprzedaż. Możecie tam znaleźć między innymi Vipera, którego moc opcjonalnie mogą zwiększyć do 1200 koni mechanicznych.
Źródło: www.autoblog.com