Coraz bliżej Octavii. Kia Ceed kombi z ogromnym bagażnikiem
Nowa Kia Ceed w wersji kombi debiutuje w Genewie z jednym z największych bagażników w swojej klasie. Pod maską znajdzie się diesel nowej generacji.
07.03.2018 | aktual.: 01.10.2022 19:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
500-550 litrów pojemności ma typowy bagażnik kombi klasy kompaktowej. Kia oferuje w modelu Ceed Sportwagon 600-litrową przestrzeń, czyli jedną z największych w tym segmencie. To tylko o 2 litry mniej niż jej kuzyn Hyundai i30 Wagon. Oczywiście królem tego segmentu wciąż pozostaje Škoda Octavia z 610-litrową przestrzenią, ale to niewielka różnica.
Nowa Kia Ceed oferuje także dużo miejsca w kabinie, przynajmniej według deklaracji producenta. Auto zostało zaprojektowane we Frankfurcie w europejskim ośrodku marki, czyli zgodnie z wymaganiami europejskiego klienta. Ergonomia i funkcjonalność prawdopodobnie znajdą się na liście zalet wymienianych podczas testów.
Deska rozdzielcza wydaje się bardzo dobrze poukładana. System multimedialny będzie dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej 7 lub 8 cali. Dla melomanów przygotowano audio firmy JBL.
Język stylistyczny nowego Ceeda w wersji kombi bardzo mocno nawiązuje do sportowego stylu Stingera. Jednak, tak jak w przypadku hatchbacka, widać w kombi również wyraźne nawiązania do... Hyundaia i30. Ogólna bryła nadwozia jest bardzo podobna.
Nowy Ceed SW, skonstruowany na nowej płycie podłogowej K2, jest o 20 mm szerszy (1800 mm) i 20 mm niższy (1465 mm) od poprzednika. Rozstaw osi pozostał taki sam i wynosi 2650 mm. O 20 mm skrócono zwis przedni, natomiast tylny wydłużono o 115 mm, auto jest więc o 95 mm dłuższe (4600 mm) niż model poprzedniej generacji i o 15 mm dłuższe od Hyundaia.
Kombi będzie oferowane z taką samą gamą silników do wyboru, jak w przypadku hatchbacka. Ofertę benzyniaków otworzy 100-konna jednostka napędowa 1.4 MPI. Jako podstawową można jednak uznać 1.0 T-GDI o mocy 120 KM, a jej uzupełnieniem jest nowy dla Kii silnik 1.4 T-GDi o mocy 140 KM, który w ofercie zastąpi 135-konny, wolnossący GDI o pojemności 1,6 l.
W ofercie nie zabraknie diesli, w tym nowego 1.6 CRDi oznaczonego kodem U3 w dwóch wersjach mocy: 115 i 136 KM. Obie jednostki generują taki sam maksymalny moment obrotowy, wynoszący 280 Nm. Wszystkie silniki będą oferowane z sześciobiegową, manualną skrzynią, a wersje 1.4 T-GDI oraz 1.6 CRDi również z siedmiobiegowym automatem.
Poza znanymi już z innych modeli koncernu Hyundai-Kia systemami ułatwiającymi jazdę, nowy Ceed będzie pierwszym autem koreańskiej marki sprzedawanym w Europie dostępnym z systemem utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Following Assist), czyli jedną z tych nowinek technologicznych, które zapewniają drugi poziom jazdy autonomicznej.
Nie chodzi o tradycyjnego asystenta pasa ruchu, który koryguje ustawienie auta na pasie ruchu, ale o system, dzięki któremu kierowca będzie znacznie bardziej odciążony na autostradach i drogach ekspresowych. Lane Following Assist kontroluje nie tylko tor jazdy, ale także przyspieszenie i hamowanie w zakresie prędkości od o do 130 km/h. Na liście wyposażenia wersji z automatyczną przekładnią znajdzie się także tempomat z funkcją Stop&Go, czyli działający również po zatrzymaniu pojazdu.
Sprzedaż samochodu rozpocznie się w czwartym kwartale 2018 roku.