Co po bankructwie Saaba wybiorą miłośnicy tej marki?
Saab jest jedną z ofiar śmiertelnych ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego. Marka, która 19 grudnia oficjalnie oddała się w ręce sądu, nigdy nie brylowała w rankingach, ale pozostawi po sobie ogromną schedę, a chętnych na jej przejęcie nie brakuje.
02.01.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Saab jest jedną z ofiar śmiertelnych ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego. Marka, która 19 grudnia oficjalnie oddała się w ręce sądu, nigdy nie brylowała w rankingach, ale pozostawi po sobie ogromną schedę, a chętnych na jej przejęcie nie brakuje.
Jeszcze 10-15 lat temu, kiedy ktoś wchodził do salonu samochodowego, najczęściej wiedział, czego chciał. Unifikacja rynku motoryzacyjnego dotyka powoli wszystkich, ale nie jest wcale nowym zjawiskiem. Saab także miał wpaść w ten wir wspólnych części z modelem 9-5, który w przypadku likwidacji marki prawdopodobnie zniknie z rynku.
Szwedzkie auta były jednak charakterystyczne. Przemycały gdzieś, czasem trochę tandetnie, lubiane przez klientów nawiązania do lotnictwa. Podobnie stara się robić Volvo i kiedy patrzy się na model V70 czy XC60, łatwo zauważyć w nich spokój morskich fal.
Unikalny styl i indywidualizm są tym, czego oczekiwali architekci i lekarze, a więc te osoby, o których mówiono, że są klientami Saaba. Która z obecnych na rynku marek motoryzacyjnych jest w stanie zaoferować to tej grupie ludzi?
Alfa Romeo, Lancia, Mercedes, Volvo, Infiniti, a może jeszcze jakaś inna?
Zachęcamy do wypowiedzi na naszym forum. Pamiętajcie o uzasadnieniu.