Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy (2015) - wyjątkowy hot hatch jeszcze mocniejszy
Renault Clio R.S. to hot hatch oferowany z automatyczną skrzynią sterowaną łopatkami za kierownicą. Teraz niewielki francuz dostał zastrzyk mocy i zyskał kilka poprawek w mechanice.
03.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa wersja Clio R.S. wciąż kryje pod maską 1,6-litrowy silnik benzynowy. W odmianie Trophy jednostka napędowa francuskiego hot hatcha zyskała 20 dodatkowych koni mechanicznych. Rozwija teraz 220 KM i 260 Nm. Renault podbiło też maksymalną prędkość obrotową motoru. Odcięcie następuje w Trophy nie przy 6500, ale przy 6800 rpm. Dodatkowo na 4. i 5. biegu Clio może dostać zastrzyk momentu obrotowego. Na tych przełożeniach wzrasta on o 20 Nm.
Przyrost mocy nie jest w przypadku tego hot hatcha tak ważny jak zmiany w skrzyni biegów. Przekładnia EDC jest w wersji Trophy o 40% szybsza w trybie Normal i Sport. W Race udało się wycisnąć zmiany biegów sprawniejsze o 50%.
Renault obniżyło zawieszenie Clio R.S Trophy w stosunku do bazowej wersji o 20 mm z przodu. Z tyłu wysokość zredukowano tylko o 10 mm, ale o 40% usztywniono znajdujące się w tej części zawieszenie.
Renault R.S. 220 EDC Trophy trafi do sprzedaży w czerwcu tego roku.