Citroen w Superteście Ekonomii
Doroczny Supertest Ekonomii, organizowany przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich i Stołeczny Automobilklub MAK, potwierdził wysokie walory ekonomiczne samochodów Citroën. Piąta edycja supertestu odbyła się na liczącej 440 km trasie z Warszawy przez Elbląg, Malbork, Tczew i Gdynię do Władysławowa. Narzucona przez organizatorów przeciętna prędkość wynosiła prawie 70 km/godz.
29.06.2008 | aktual.: 02.10.2022 14:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Doroczny Supertest Ekonomii, organizowany przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich i Stołeczny Automobilklub MAK, potwierdził wysokie walory ekonomiczne samochodów Citroën. Piąta edycja supertestu odbyła się na liczącej 440 km trasie z Warszawy przez Elbląg, Malbork, Tczew i Gdynię do Władysławowa. Narzucona przez organizatorów przeciętna prędkość wynosiła prawie 70 km/godz.
Citroën Polska zgłosił do rywalizacji dwa auta. Pierwszym była nowość na polskim rynku – model C3 z benzynowym silnikiem 1,4 16v z układem Stop&Start, samoczynnie wyłączającym silnik na czas postoju, wymuszonego warunkami jazdy. Drugi to obszerny minivan C4 Picasso z turbodieslem 1,6 HDi FAP.
Grand C4 Picasso był zdecydowanie największym uczestnikiem próby (masa własna 1530 kg, największa powierzchnia czołowa), a mimo to uzyskał zaskakująco niskie w tej kategorii przeciętne zużycie oleju napędowego 4,09 l/100 km. Citroën Grand C4 Picasso prowadzony przez Grzegorza Chmielewskiego wyraźnie zwyciężył w konkurencji „Koszt na jednego pasażera”.
Citroën C3 Stop&Start jest jednym z pierwszych samochodów na polskim rynku z nowatorskim rozwiązaniem, umożliwiającym osiąganie oszczędnego zużycia paliwa dzięki automatycznemu systemowi wyłączania i włączania silnika na czas postoju np. przed czerwonym światłem. Charakter trasy testu (minimalny udział ruchu miejskiego) nie pozwolił na wyraźne zaakcentowanie walorów tego modelu, ale obecność Citroëna C3 Stop&Start w stawce rywali była atrakcją. Średnie zużycie benzyny wyniosło 4,98 l/100 km, zaś w konkurencji „najtańszy w eksploatacji” (pochodna ceny zakupu i zużycia paliwa) C3 osiągnął koszt przejechania 1 km na poziomie 70 groszy.
Dyrektor supertestu red. Aleksander Żyzny komentując wyniki imprezy wskazał, że jej celem było uświadomienie przeciętnym polskim kierowcom, że na dość typowej trasie urlopowej ze stolicy nad Bałtyk można uzyskać bardzo niskie zużycie paliwa dzięki rozsądnej taktyce i technice jazdy, harmonijnie dostosowanej do wysokich walorów techniczno-eksploatacyjnych współczesnych samochodów.
Źródło: Citroen