Chłodzenie [technika wyścigowa odc. 26]
Jeden z czytelników portalu autosport.com sfotografował roznegliżowanego Mercedesa W02. Na zdjęciu widać ciekawy patent.
01.04.2011 | aktual.: 30.03.2023 12:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Inżynierowie Mercedesa zastosowali po dwie chłodnice w każdej skrzyni bocznej. Trudno powiedzieć, czemu służy druga (górna chłodnica). Możliwe, że jej zadaniem jest chłodzenie oleju skrzyni biegów. Ma ona osobny przewód dolotowy, którego początek znajduje się w górnej części otworu dolotowego bocznej sekcji.
Obie chłodnice znajdują się bardzo blisko kolektora wylotowego, co może wpływać na skuteczność ich działania. Zaletą może być jednak obniżenie środka masy bolidu oraz skrócenie skrzyń bocznych, dzięki czemu w tylnej części wozu jest otwarta przestrzeń, przez którą może przepływać powietrze. Najprawdopodobniej powietrze jest wyprowadzane z sekcji bocznych przez wyloty nad rurami wydechowymi.
Zobacz też:
W poprzednim odcinku:
Źródło: scarbsf1 (foto)