Chiny najważniejszym rynkiem dla General Motors
General Motors sprzedaje w Chinach więcej samochodów niż w Stanach Zjednoczonych, a popyt na auta koncernu wciąż rośnie. Rekordy w Państwie Środka bije też Ford.
10.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Koncern General Motors sprzedał w pierwszym półroczu 2013 r. w Chinach dokładnie 1 567 392 samochodów. W porównaniu z analogicznym okresem roku biegłego jest to wzrost o 10,6%. Równocześnie jest to wynik lepszy od uzyskanego w USA, gdzie do klientów od stycznia do czerwca bieżącego roku trafiło 1 420 346 pojazdów GM.
Amerykański gigant podkreśla, że rekordowe wyniki zanotowały w Chinach zarówno spółki joint-venture, jak i przedsiębiorstwa należące w całości do General Motors. Koncern oferuje w azjatyckim państwie osobowe i dostawcze auta marek Baojun, Buick, Cadillac, Chevrolet, Jiefang, Opel i Wuling. Znakomicie wiedzie się Buickowi, który jest w Państwie Środka cztery razy popularniejszy niż w USA.
W 2012 r. popyt na pojazdy GM na rynku chiński wyniósł 2,8 mln sztuk. Przedsiębiorstwo chce, aby przed końcem dekady roczna sprzedaż sięgnęła 5 mln. Analitycy szacują, że w Stanach ten wynik będzie niższy i osiągnięcie poziomu 3,5 mln egzemplarzy będzie sukcesem.
Świetnie radzi sobie także Ford. Na zakup aut z błękitnym owalem na masce zdecydowało się w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku 407 721 klientów, a w samym czerwcu 75 254. Są to rekordowe osiągnięcia firmy w Chinach. Popyt na samochody Forda w tym kraju wzrósł o 47% w stosunku do 2012 r.
Źródło: Autoblog • The Detroit Bureau