Chiny wyprzedzą Niemcy w klasie premium?
Chiński rynek motoryzacyjny rozwija się w bardzo szybkim tempie. Wydawać by się mogło, że Chińczycy kupują raczej tanie autka służące do przemieszczania się z punktu A do punktu B, ale przecież to tam dostępne są BMW Serii 5 czy Audi A6 w wersji z przedłużonym nadwoziem. Chiny stają się potęgą klasy premium.
24.12.2011 | aktual.: 12.10.2022 13:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chiński rynek motoryzacyjny rozwija się w bardzo szybkim tempie. Wydawać by się mogło, że Chińczycy kupują raczej tanie autka służące do przemieszczania się z punktu A do punktu B, ale przecież to tam dostępne są BMW Serii 5 czy Audi A6 w wersji z przedłużonym nadwoziem. Chiny stają się potęgą klasy premium.
Według analizy sporządzonej przez Bloomberga, w tym roku chiński rynek premium może wyprzedzić Niemcy i stać się drugim największym miejscem zbytu takich aut jak Audi, BMW czy Mercedes. Po podsumowaniu sprzedaży z grudnia, sprzedaż luksusowych aut w Chinach może sięgnąć 939 000 egzemplarzy.
Oznaczałoby to niewiarygodny wręcz wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, który wyniósłby aż 39%. Co więcej, w przyszłym roku także możemy spodziewać się kolejnego wzrostu, tym razem o około 16%.
W Niemczech w 2011 roku powinno się sprzedać 914 000 aut premium, a w przyszłym roku spodziewany jest wzrost o zaledwie 4%. Liderem w Chinach jest Audi, które do końca listopada dostarczyło 283 600 aut (wzrost 35%), czyli sporo więcej od BMW sprzedającego tam 200 699 pojazdów (wzrost o 40%), podczas gdy z chińskich salonów Mercedesa wyjechało 170 112 samochodów (wzrost o 31%).
Z kolei zdaniem LMC Automotive, w 2012 roku w Chinach uda się osiągnąć sprzedaż na poziomie 1,09 mln samochodów. Na szczycie rynków zbytu aut klasy premium pozostaną prawdopodobnie Stany Zjednoczone, gdzue w przyszłym roku ma zostać sprzedanych 1,65 mln aut.
Źródło: Carscoop