Chińskie Li Auto chce pokonać Niemców na swoim podwórku
Wschodzący chiński koncern przyspiesza wprowadzanie nowych modeli i zwiększa produkcję. Jego celem jest pokonanie w wojnie sprzedażowej na terenie Chin w 2024 roku takich gigantów jak BMW, Mercedes-Benz i Audi.
09.08.2023 | aktual.: 09.08.2023 16:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
– Postaramy się zostać marką samochodów premium nr 1 w Chinach w 2024 roku pod względem sprzedaży – powiedział inwestorom Li Xiang, dyrektor generalny Li Auto, dodając, że firma może osiągnąć miesięczną dostawę 40 tys. sztuk w czwartym kwartale.
Założona w 2015 roku firma Li Auto wprowadzi na rynek swój pierwszy w pełni elektryczny model MEGA pod koniec 2023 roku i spodziewa się, że będzie to najlepiej sprzedający się model wśród wszystkich samochodów w cenie powyżej 500 tys. juanów (69 315 dolarów). Producent zamierza również w przyszłym roku wprowadzić na rynek cztery nowe modele, w tym trzy pojazdy elektryczne.
Li Auto zdołało zdobyć udział w rynku w segmencie samochodów o cenie powyżej 300 tys. juanów i zwiększyć zyski w tym roku dzięki czterem rodzinnym pojazdom hybrydowym o rozszerzonym zasięgu. Producent dostarczył 173 251 samochodów w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego 2023 roku, co oznacza wzrost o 145 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok temu.
Według danych Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, miesięczna sprzedaż BMW, Mercedes-Benz i Audi, które w tym roku są sprzedawane z dużymi rabatami za pośrednictwem dealerów, wahała się odpowiednio od 31,5 do 70 tys. sztuk w pierwszej połowie roku.