Chiński Dongfeng kupuje akcje PSA Peugeot Citroën

Od jakiegoś czasu spekulowano na temat potencjalnej współpracy francuskiego koncernu PSA z chińskim Dongfeng. Borykający się z problemami finansowymi koncern PSA w środę ogłosił, że sprzedał część swoich udziałów chińskiemu Dongfeng.

Chiński Dongfeng kupuje akcje PSA Peugeot Citroën
Arkadiusz Gabrysiak

20.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Strata netto koncernu PSA w roku 2013 wyniosła około 2,3 miliarda euro. Był to jeden z głównych czynników, który zdecydował o sfinalizowaniu umowy z Chińczykami. Zgodnie z umową Dongfeng oraz francuski rząd bezpośrednio zainwestują w PSA po 800 milionów euro, co ma pomóc koncernowi PSA w odzyskaniu dobrej pozycji na rynku i utrzymaniu przyzwoitej kondycji finansowej. W zamian Dongfeng i rząd francuski staną się właścicielami 14% akcji koncernu PSA Peugeot Citroën. Obie strony otrzymają równe udziały w koncernie PSA i będą miały tyle samo głosów w radzie nadzorczej.

Dodatkowo dotychczasowi akcjonariusze PSA otrzymają prawo do zakupu nowych udziałów, dzięki czemu koncern otrzyma kolejne fundusze – szacuje się, że dzięki tym wszystkim zabiegom łącznie w wyniku porozumienia z Dongfeng i rządem francuskim PSA powinno dostać zastrzyk gotówki na poziomie około 3 miliardów euro.

Dokładne szczegóły porozumienia nie zostały jeszcze ujawnione, jednak wiadomo już, że umowa docelowo doprowadzi do zwiększenia współpracy badawczej – ma to dotyczyć głównie nowych technologii tworzonych dla azjatyckich rynków rozwijających się . Porozumienie dotyczy również produkcji i dystrybucji pojazdów koncernu PSA na rynkach azjatyckich.

Warto także zaznaczyć, że koncern PSA od lat 90. współpracuje z Dongfeng Motor Corporation, gdyż chiński producent w swoich fabrykach produkuje niektóre modele Peugeota i Citroëna przeznaczone na rynek chiński. Na nowe porozumienie możemy więc patrzeć jak na znaczne poszerzenie współpracy tych dwóch koncernów.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (4)