Capristo Ferrari 458 Spider (2013)
Renomowane Capristo opracowało bardziej sportowy "wydech" do bardzo sportowego Ferrari 458 Spider. Auto brzmi jeszcze groźniej niż do tej pory.
12.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Capristo to firma, która projektuje i wytwarza układy wydechowe nie tylko do zwykłych, ale też do wyścigowych samochodów. Wiedza zdobyta w sporcie pozwala temu zakładowi produkować jedne z najlepszych zestawów do aut używanych na co dzień i od święta.
Wśród wozów "odświętnych" jest na przykład 850-konne Maserati MC 12 Corsa stuningowane przez Edo Competition. Pierwszym etapem zmian w tej maszynie był montaż komponentów Capristo. Wtedy producent miał dość trudne zadanie, bo nie dość, że miał osiągnąć jak największą moc, to jeszcze musiał zmieścić się w poziomie natężenia hałasu dopuszczalnego na zwykłych ulicach.
Z żółtym, zaprezentowanym na fotografiach Ferrari było nieco prościej, ale też wcale nie łatwo. Przecież standardowy zestaw we włoskim wozie brzmi wystarczająco zachęcająco, a Capristo musiało być zauważalnie lepsze. Nowy komplet jest zaopatrzony w sportowe konwertery katalityczne i tłumiki. Dzięki nim udało się podnieść o 25 Nm, do 565 Nm, maksymalny moment obrotowy. Za to moc pozostała bez zmian - nadal jest 570 KM.
Osiągi tego Spidera najprawdopodobniej są takie same jak seryjnego Ferrari 458, a zatem bolid setkę osiąga w 3,40 s, a rozpędzanie kończy przy 320 km/h.
Tuner dołożył też kompozytową pokrywę silnika połączoną z airboksem oraz okleił nadwozie Ferrari folią w żółtym ostrym kolorze. Wzdłuż karoserii biegną dwa czarne pasy. Capristo nie podało ceny wszystkich tych zmian.