Capristo Ferrari 458 Spider (2013)

Renomowane Capristo opracowało bardziej sportowy "wydech" do bardzo sportowego Ferrari 458 Spider. Auto brzmi jeszcze groźniej niż do tej pory.

Capristo Ferrari 458 Spider (2013)
Olgierd Lachowski

12.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Capristo to firma, która projektuje i wytwarza układy wydechowe nie tylko do zwykłych, ale też do wyścigowych samochodów. Wiedza zdobyta w sporcie pozwala temu zakładowi produkować jedne z najlepszych zestawów do aut używanych na co dzień i od święta.

Wśród wozów "odświętnych" jest na przykład 850-konne Maserati MC 12 Corsa stuningowane przez Edo Competition. Pierwszym etapem zmian w tej maszynie był montaż komponentów Capristo. Wtedy producent miał dość trudne zadanie, bo nie dość, że miał osiągnąć jak największą moc, to jeszcze musiał zmieścić się w poziomie natężenia hałasu dopuszczalnego na zwykłych ulicach.

Obraz

Z żółtym, zaprezentowanym na fotografiach Ferrari było nieco prościej, ale też wcale nie łatwo. Przecież standardowy zestaw we włoskim wozie brzmi wystarczająco zachęcająco, a Capristo musiało być zauważalnie lepsze. Nowy komplet jest zaopatrzony w sportowe konwertery katalityczne i tłumiki. Dzięki nim udało się podnieść o 25 Nm, do 565 Nm, maksymalny moment obrotowy. Za to moc pozostała bez zmian - nadal jest 570 KM.

Osiągi tego Spidera najprawdopodobniej są takie same jak seryjnego Ferrari 458, a zatem bolid setkę osiąga w 3,40 s, a rozpędzanie kończy przy 320 km/h.

Obraz

Tuner dołożył też kompozytową pokrywę silnika połączoną z airboksem oraz okleił nadwozie Ferrari folią w żółtym ostrym kolorze. Wzdłuż karoserii biegną dwa czarne pasy. Capristo nie podało ceny wszystkich tych zmian.

Capristo 458 Spider - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)