Całodobowa infolinia GDDKiA. Warto zadzwonić przed wyruszeniem w trasę
Choć kierowcy mają coraz lepszy dostęp do informacji dzięki różnym aplikacjom i serwisom internetowym, przez cały czas przy planowaniu trasy mogą także polegać na rozwiązaniu oferowanym przez GDDKiA. Zadzwoniłem na infolinię, by przekonać się, jakie informacje mogę na niej uzyskać.
14.08.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kierowcy przyzwyczaili się już do sprawdzania swojej trasy na mapach, które potrafią wskazać im utrudnienia na drodze. Warto jednak pamiętać, że przez cały czas dostępne jest jeszcze jedno rozwiązanie: infolinia GDDKiA. Jak udało mi się dowiedzieć, korzysta z niej coraz więcej osób.
Pod numerem 19 111 przez 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu można uzyskać bieżące informacje o aktualnie trwających robotach drogowych, miejscowych zatorach lub innych utrudnieniach. Z tego samego numeru można korzystać, by samemu zgłosić napotkane niebezpieczeństwa. Dzięki temu odpowiednie służby mogą ostrzec innych kierowców i szybciej wysłać odpowiednią pomoc. Serwis bazuje też na informacjach pozyskiwanych przez służby ratunkowe.
Podczas redakcyjnego testu infolinii przekonałem się, że usługa działa bez opóźnień nawet w godzinach, w których czas oczekiwania powinien być potencjalnie najdłuższy. Dyspozytor potrafi udzielić kompleksowych informacji na temat sytuacji na drogach w całej Polsce. Pokrywały się one z tym, czego można dowiedzieć się na stronie w zakładce "Serwis dla kierowców". Infolinia jest jednak bezpieczniejszym rozwiązaniem dla osób, które już wyruszyły w trasę.