Callaway Corvette SC610 – alternatywa dla Z06?
Niedawno światło dzienne ujrzała nowa Corvette Z06. Tymczasem tuner Callaway zaprezentował w końcu standardową Corvette Stingray po modyfikacjach. Czy oba auta mogą być dla siebie konkurencją? Do pewnego stopnia na pewno tak.
18.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa Corvette Z06 generuje co najmniej 634 KM i 861 Nm z nowego silnika 6,2 V8 LT4 z kompresorem Eaton. Auto otrzymało oczywiście również szereg modyfikacji mechanicznych oraz aerodynamicznych w porównaniu do standardowej Corvette Stingray.
Jak na jej tle prezentuje się właśnie podstawowa odmiana po wizycie u Callaway?
Auto dysponuje 617 KM (610 hp – stąd nazwa) i 752 Nm z silnika 6,2 V8 LT1 po modyfikacjach. Tuner zdecydował się bowiem na instalację kompresora Eaton, wydajnego intercoolera, modyfikacje w zakresie układu dolotowego oraz montaż sportowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej. Taka propozycja tunera może okazać się ciekawa dla tych, którzy chcieliby mieć Corvette o dużej mocy, ale nie są przekonani do typowo torowego usposobienia Z06.
Callaway twierdzi, że mocniejsza od oryginału o 156 KM Corvette SC610 z 6-biegowym automatem rozpędzi się do 60 mph (96 km/h) w 3,4 s a 1/4 mili pokona w zaledwie 11 s.
Warto wspomnieć, że oprócz wspomnianych modyfikacji oraz pomniejszych dodatków na klientów tunera będzie czekać również pokaźna lista opcji zaostrzających charakter SC610, ale niewchodzących w skład podstawowego pakietu tuningowego. Ich pełną listę można zobaczyć na stronie Callaway.