By jechać wygodnie i dużo nie spalać

Szybkie, oszczędne, wydajne, innowacyjne, wygodne i bezpieczne. O takim samochodzie marzy każdy kierowca. Na rynku nie ma aut, które zadowolą wszystkich kierowców. Są jednak samochody, którym blisko do ideału.

By jechać wygodnie i dużo nie spalać
Źródło zdjęć: © materiał partnera
Platforma Autokult

12.10.2020 | aktual.: 16.03.2023 16:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przeciętny Polak nie wyobraża sobie życia bez samochodu. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego z połowy 2018 roku, po polskich drogach jeździło w sumie 29,6 mln samochodów wszelkiego typu. Z kolei serwis Busradar.pl analizując „Transportowe zwyczaje Polaków” w raporcie o takim tytule, sprawdził że aż 86,6 proc. gospodarstw domowych posiada przynajmniej jedno auto.

Co jednak decyduje o wyborze auta? Na co zwracamy uwagę, zanim wydamy pieniądze na konkretny model? Nastroje zakupowe bywają zmienne tak jak gusta konsumentów.

Klimatyzacja i wygoda

Motywy zakupowe są różne. Oczywiście liczy się bezpieczeństwo i komfort jazdy, aby samochód gwarantował spokojną podróż do celu. Nie bez znaczenia są techniczne parametry auta – moc i wydajność silnika, jaką pojazd rozwija prędkość i ile spala paliwa.

Wiele osób podczas zakupu zwraca uwagę na wygląd, kolor oraz wyposażenie auta. Czasami pojemność bagażnika ma kapitalne znaczenie i decyduje, którym autem wyjedziemy z salonu.

Preferencje klientów zmieniają się z wiekiem. To oznacza, że najlepszym doradcą klienta jest rozsądek i pragmatyka. Młodsi kierowcy zwracają np. na typ skrzyni biegów w aucie. Starsi preferują wygodne wnętrze i lepszą widoczność.

Natomiast niemal wszyscy są zgodni, że bez klimatyzacji czy wygodnego podłokietnika trudno komfortowo podróżować. Tu odgrywa rolę przyzwyczajenie do podstawowych standardów, które samochód spełniać, aby kierowca chciał do niego wsiąść.

Silnik zadowoli ekologów

Coraz więcej użytkowników aut chce jeździć nie tylko z myślą o własnym bezpieczeństwie, ale też o bezpieczeństwie środowiska. Dlatego niektórzy chętnie przesiadają się do samochodów elektrycznych, które nie emitują szkodliwych dla środowiska spalin.

Jednak "elektryków" wciąż jeździ stosunkowo mało po polskich drogach. Najlepiej znaleźć więc optymalny pojazd, niepożerający wiele paliwa w czasie jazdy, co przekłada się na mniejszą produkcje zanieczyszczeń do atmosfery.

Dobrym rozwiązaniem może być nowy model Opel Astra, który został wyposażony w nowe silniki – benzynowe trzy-cylindrowe 1,2 i 1,4 oraz wysokoprężny 1,5. Napęd spełnia wszystkie normy emisji spalin, więc pomyślano także o zminimalizowaniu negatywnego wpływu na środowisko.

Obraz
© materiał partnera

Podczas testów wyszło na jaw, że 1,2-litrowy silnik z turbodoładowaniem jest również bardzo wydajny. I zużywa mało paliwa. Wyliczono, że na 100 km samochód spala 6,5 l benzyny. Co dobrze pozycjonuje Astrę na tle innych marek, tj. Skoda (zużywa o 0,2 l więcej na tym dystansie) czy Mazda (o 0,8 l więcej).

Wpływ na spalanie ma również odpowiednie zestopniowanie skrzyni biegów. Przełożenia są dość długie, więc przy prędkościach rzędu 100-140 km/h, silnik wchodzi na stosunkowo niskie obroty. Przy spokojnej jeździe jest szansa, że Astra spali na setkę nawet tylko 5 l, co oznacza emisję CO2 na poziomie 130 g/km.

Inteligentne reflektory, wygodne fotele

Nowa Astra to nie tylko wyśrubowane parametry. Lepsza aerodynamika, mniejsze spalanie, cisza w kabinie podczas rozwijania dużych prędkości na drodze. Samochód posiada wiele innowacyjnych rozwiązań. A przecież nowinki i bajery techniczne cieszą oko każdego posiadacza auta.

Auto ma bogate wyposażenie. Posiada topowe reflektory matrycowe LED IntelliLux, które dzięki kamerze wyłączają pojedyncze moduły LED, żeby nie oślepiać nadjeżdżającego lub poprzedzającego auta.

Obraz
© materiał partnera

Prowadzenie samochodu jest czynnością siedzącą, więc osoba za kółkiem musi mieć wygodnie. Fotel kierowcy został wyposażony w przestawianą dwuosiowo podpórkę lędźwiową, a także w wysuwaną poduszkę siedziska.

Można też dokupić pakiet siedzeń m.in. z masażem czy wentylowaną tapicerką, dzięki czemu w upalne dni da się pozbyć przykrego uczucia „przyklejonych” pleców do fotela. Jest i rozwiązanie na chłodniejsze dni – opcja podgrzewania zewnętrznych miejsc kanapy.

Wnętrze Astry, tak samo jak wygląd zewnętrzny, też prezentuje się elegancko – jest ergonomiczne, a kompaktowe fotele zapewniają wysoki komfort podróży. Jest ekologicznie, wydajnie i wygodnie. Astra stara się dążyć do wzorca samochodu idealnego na każdą okazję.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)