Brytyjczycy uwielbiają ten kolor. Zwyciężył już czwarty raz z rzędu
Krzykliwe kolory w folderach reklamowych i salonach, szarość, biel i czerń na ulicach. Tak w skrócie można opisać współczesną motoryzację. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych na brytyjskim rynku.
01.02.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Organizacja Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) podsumowała rok 2021 na brytyjskim rynku pod kątem lakierów najczęściej wybieranych przez klientów. Wyniki nie są przesadnie zaskakujące. Po raz czwarty z rzędu zwyciężyła szarość. Tuż za nią uplasował się czarny, a następnie biały, co oznacza, że klienci zdecydowanie preferują stonowowane, monochromatyczne barwy.
Zobacz także
W 2021 roku szary stanowił aż 24,8 proc. udziału w rynku, czarny 20,5 proc, a biały 17,2 proc. Co więcej, pierwsza dwójka odnotowała kilkuprocentowe wzrosty zainteresowania w stosunku do roku 2020 - to niezła prognoza na kolejne lata.
Pierwszy kolor, który naprawdę jest kolorem w tym zestawieniu, to niebieski. Okazał się czwartym najpopularniejszym lakierem w Wielkiej Brytanii. Za nim znalazła się czerwień. W pierwszej dziesiątce uplasował się też srebrny, zielony, pomarańczowy, żółty i brązowy.
Warto odnotować, że ze wszystkich barw ujętych w zestawieniu, to właśnie zielony i żółty zanotowały największy wzrost zainteresowania (odpowiednio +24 proc. i 31,3 proc.). Największy spadek (-19,2 proc.) należy natomiast do pomarańczowego.
Niewykluczone więc, że w kolejnych latach czekają nas pewne przetasowania, jeśli chodzi o barwy widoczne na ulicach. Wątpliwe jednak, by pierwsza trójca była jakkolwiek zagrożona.