Boshe… - Mansory 458 Italia Siracusa (2011)

Nie lubię i nie używam slangu dzieci neo, ale akurat dziś okazja jest wyjątkowa i słowo z tytułu doskonale oddaje to, co nabroił (bo trudno napisać, że zrobił) Mansory przy Ferrari 458 Italia.

Boshe… - Mansory 458 Italia Siracusa (2011)
Olgierd Lachowski

03.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mansory 458 Italia Siracusa fot.4
Mansory 458 Italia Siracusa fot.4

Siracusa wydaje się autem, nad którym nic, tylko włosy rwać z głowy. Zacznijmy od tego, czym było wcześniej Siracusa. Pierwotnie było to Ferrari 458 Italia z wolnossącym silnikiem V8 4,5 l o mocy 570 KM uzyskiwanej przy 9000 obr./min i momencie obrotowym 540 Nm przy 6000 obr./min. Przy pomocy 7-biegowej zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów miało przekazywany napęd na tylne koła. A tylne koła „odpychały” się od asfaltu tak, że po 3,50 s na liczniku było 100 km/h, a po 10,60 s wyświetlało się 200 km/h. Ferrari rozpędzało się do nawet 331 km/h (w katalogach napisano „powyżej 326 km/h”).

A co jest teraz? Teraz jest istny pasztet  ze zmienionym przodem, w którym znajdują się dwa wielkie otwory. Na bokach przedniego zderzakospojlera są zarówno „listki” dociskające, jak i otwory wlotowe. W przednich błotnikach wycięto większe wyloty i użebrowano je.  Między kołami przednimi i tylnymi pojawiły się nakładki na progi z otworami. Tył jest oszpecony żaluzjami na tylnej szybie, dyfuzorem, który podobno działa skuteczniej niż seryjny, i spojlerem na pokrywie silnika. Wszystko wygląda, jakby było żywcem wzięte z „symulatora” o nazwie Need For Speed.

Każda z części wyprodukowana przez Mansory została zrobiona z włókna węglowego, dlatego Ferrari po tuningu jest lżejsze o 70 kg od zwykłego auta.

W miejsce seryjnych kół zostały przykręcone felgi 9,0 x 20” (przód) i 11,0 x 21” (tył), na których są opony 245/35 R 20 (oś kierowana) i 305/30 R 21 (koła napędowe) firmy Michelin.

Po otworzeniu drzwi kierowca ujrzy mnóstwo kompozytu węglowego, skóry i zamszu. Wnętrze wyszło znacznie lepiej niż nadwozie i gdyby nie to dziwnie wyglądające puste miejsce na środku kierownicy, to można by uznać, że kabina jest całkiem udana.

Mansory obniżyło zawieszenie Italii o 20 mm (ma to też pomóc w uzyskaniu większego docisku) oraz podłubało przy silniku. W otoczeniu jednostki napędowej zmienił się układ wylotowy, filtry powietrza i chip z oprogramowaniem sterującym motorem. W efekcie przybyło 20 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego.

Kourosh Mansory (założyciel firmy) twierdzi, że jego Ferrari 458 już po 3,20 s osiągnie prędkość 100 km/h, a przyspieszać przestanie przy 330 km/h.

Mansory 458 Italia Siracusa fot.10
Mansory 458 Italia Siracusa fot.10

Na końcu trzeba zadać sobie pytanie, do jakiej grupy odbiorców skierowane jest to auto (zresztą jak wszystkie wozy zrobione w warsztatach Mansory). Odpowiedź jest prosta – wydaje się, że do różnych szejków z Bliskiego Wschodu. Panowie z krajów ropą i gazem płynących kupują wszystko - nieważne, czy ładne, ważne, że drogie. Ciekawe, co będzie za 50 lat, gdy skończy się tam ropa i żeby kupić jedzenie dla wielbłąda, trzeba będzie posprzedawać te wszystkie „dzieła sztuki”?

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 590 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 131,14 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 560 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 11,0 x 21”
  • Opony przednie: 245/35 R 20 Michelin
  • Opony tylne: 305/30 R 21 Michelin

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1480 kg (- 70 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,51 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
  • Szerokość: 1937 mm
  • Wysokość: 1193 mm (- 20 mm)
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,20 s
  • Prędkość maksymalna: 330 km/hblock position=\inside8196/block

Źródło: autoblog

Komentarze (0)