Boshe… - Mansory 458 Italia Siracusa (2011)
Nie lubię i nie używam slangu dzieci neo, ale akurat dziś okazja jest wyjątkowa i słowo z tytułu doskonale oddaje to, co nabroił (bo trudno napisać, że zrobił) Mansory przy Ferrari 458 Italia.
03.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Siracusa wydaje się autem, nad którym nic, tylko włosy rwać z głowy. Zacznijmy od tego, czym było wcześniej Siracusa. Pierwotnie było to Ferrari 458 Italia z wolnossącym silnikiem V8 4,5 l o mocy 570 KM uzyskiwanej przy 9000 obr./min i momencie obrotowym 540 Nm przy 6000 obr./min. Przy pomocy 7-biegowej zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów miało przekazywany napęd na tylne koła. A tylne koła „odpychały” się od asfaltu tak, że po 3,50 s na liczniku było 100 km/h, a po 10,60 s wyświetlało się 200 km/h. Ferrari rozpędzało się do nawet 331 km/h (w katalogach napisano „powyżej 326 km/h”).
A co jest teraz? Teraz jest istny pasztet ze zmienionym przodem, w którym znajdują się dwa wielkie otwory. Na bokach przedniego zderzakospojlera są zarówno „listki” dociskające, jak i otwory wlotowe. W przednich błotnikach wycięto większe wyloty i użebrowano je. Między kołami przednimi i tylnymi pojawiły się nakładki na progi z otworami. Tył jest oszpecony żaluzjami na tylnej szybie, dyfuzorem, który podobno działa skuteczniej niż seryjny, i spojlerem na pokrywie silnika. Wszystko wygląda, jakby było żywcem wzięte z „symulatora” o nazwie Need For Speed.
Każda z części wyprodukowana przez Mansory została zrobiona z włókna węglowego, dlatego Ferrari po tuningu jest lżejsze o 70 kg od zwykłego auta.
W miejsce seryjnych kół zostały przykręcone felgi 9,0 x 20” (przód) i 11,0 x 21” (tył), na których są opony 245/35 R 20 (oś kierowana) i 305/30 R 21 (koła napędowe) firmy Michelin.
Po otworzeniu drzwi kierowca ujrzy mnóstwo kompozytu węglowego, skóry i zamszu. Wnętrze wyszło znacznie lepiej niż nadwozie i gdyby nie to dziwnie wyglądające puste miejsce na środku kierownicy, to można by uznać, że kabina jest całkiem udana.
Mansory obniżyło zawieszenie Italii o 20 mm (ma to też pomóc w uzyskaniu większego docisku) oraz podłubało przy silniku. W otoczeniu jednostki napędowej zmienił się układ wylotowy, filtry powietrza i chip z oprogramowaniem sterującym motorem. W efekcie przybyło 20 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego.
Kourosh Mansory (założyciel firmy) twierdzi, że jego Ferrari 458 już po 3,20 s osiągnie prędkość 100 km/h, a przyspieszać przestanie przy 330 km/h.
Na końcu trzeba zadać sobie pytanie, do jakiej grupy odbiorców skierowane jest to auto (zresztą jak wszystkie wozy zrobione w warsztatach Mansory). Odpowiedź jest prosta – wydaje się, że do różnych szejków z Bliskiego Wschodu. Panowie z krajów ropą i gazem płynących kupują wszystko - nieważne, czy ładne, ważne, że drogie. Ciekawe, co będzie za 50 lat, gdy skończy się tam ropa i żeby kupić jedzenie dla wielbłąda, trzeba będzie posprzedawać te wszystkie „dzieła sztuki”?
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 590 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 131,14 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 560 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9,0 x 20”
- Koła tylne: 11,0 x 21”
- Opony przednie: 245/35 R 20 Michelin
- Opony tylne: 305/30 R 21 Michelin
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1480 kg (- 70 kg)
- Stosunek masy do mocy: 2,51 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
- Szerokość: 1937 mm
- Wysokość: 1193 mm (- 20 mm)
- Rozstaw osi: 2650 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,20 s
- Prędkość maksymalna: 330 km/hblock position=\inside8196/block
Źródło: autoblog