BMW X5 eDrive Concept – niskie spalanie, dobre osiągi [Frankfurt 2013]
Następny, logiczny krok w kierunku przełomowej wydajności – tak BMW opisuje prototypowy model X5 eDrive.
11.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW X5 w wersji eDrive to hybryda typu plug-in. Żeby podkreślić, że samochód jest ekologiczny, producent umieścił na karoserii szereg niebieskich dodatków. Zdobią one grill i zderzaki.
W lewym błotniku znajduje się klapka, pod którą ukryto gniazdko. BMW wyposażyło SUV-a w 21-calowe felgi, które mają lepsze właściwości aerodynamiczne w porównaniu ze standardowymi obręczami.
Niemiecka firma nie podała wszystkich szczegółów technicznych dotyczących koncepcyjnej hybrydy. Wiadomo, że BMW X5 eDrive jest napędzane spalinowym, 4-cylindrowym silnikiem TwinPower Turbo. Wspomaga go motor elektryczny o mocy 95 KM podłączony do baterii litowo-jonowej.
Studyjne X5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 s, jego średnie spalanie wynosi 3,8 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla mniej niż 90 g/km. W trybie elektrycznym BMW X5 eDrive Concept może przejechać do 30 km, jeśli kierowca nie będzie przekraczał 120 km/h.
Źródło: WCF