BMW serii 3 GT
BMW stworzyło nowy segment prezentując model 5 GT. Teraz do "piątki" dołączy mniejsza seria 3 GT. Obecnie jest w jest w trakcie testów, ale z pewnością ujrzymy ją niebawem.
08.01.2010 | aktual.: 02.10.2022 19:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
"Trójka" nie ma być tylko i wyłącznie mniejszą wersją "piątki". Seria 3 ze ściętym tyłem będzie bardziej nawiązywać stylem do Audi A5 Sportback i to według BMW właśnie z tym modelem rozegra największą walkę o klienta.
Czym będzie walczyć? Przede wszystkim większym rozstawem osi w porównaniu ze „zwykłą” serią 3, co będzie miało szczególne znaczenie dla pasażerów siedzących z tyłu. Do dyspozycji podróżujących oddany także zostanie większy bagażnik z pokaźną pokrywą ułatwiającą pakowanie bagaży. Większy rozstaw kół z przodu i z tyłu oraz poszerzone nadkola wersji testowej sugerują, iż model produkcyjny otrzyma duże koła, które pozwolą z łatwością pokonać nawet najwyższy krawężnik.
W tej chwili jeszcze nie wiadomo jakie silniki znajdą się pod maską wersji GT. W BMW serii 3 są to zarówno silniki benzynowe jak i wysokoprężne, wśród których znajdują się jednostki cztero- i sześciocylindrowe. Spektrum mocy sięga od 90 kW / 122 KM w modelu BMW 316i oraz 85 kW / 115 KM w wersji BMW 316d po 225 kW / 306 KM w sześciocylindrowej jednostce rzędowej BMW 335i. Najmocniejszy diesel w gamie (335d) rozwija 210 kW / 286 KM.
Czy będzie sukces? Jeżeli wygląd będzie bardziej spójny, niż w 5 GT, sukces będzie murowany...
Źródło: Autocar