BMW Serii 2 Gran Coupe z polskimi cenami. Nie jest tani

Kilka dni po premierze BMW Serii 2 Gran Coupe niemiecki producent otworzył konfigurator na swojej stronie internetowej, a tym samym pokazuje jak kształtują się ceny poszczególnych wersji i dodatków. Nie jest tanio - podstawowa odmiana kosztuje 121 900 zł.

BMW Serii 2 Gran Coupe zaczyna się od 121 900 zł za podstawowy model 218i
BMW Serii 2 Gran Coupe zaczyna się od 121 900 zł za podstawowy model 218i
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

21.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po pokazaniu nowego BMW Serii 2 Gran Coupe z wielu stron można było słyszeć jęki zawodu. Jedni ubolewają nad podstawowym silnikiem, którym jest 3-cylindrowy benzyniak. Nie brzmi to prestiżowo. Inny z kolei nie podoba się design nowego BMW – w szczególności tylna część nadwozia oraz zbyt duże wloty powietrza, tzw. nerki. Pozostaje jeszcze trzecia grupa, która skarży się na przedni napęd.

Bazowa wersja z 3-cylindrowym silnikiem 1,5 o mocy 140 KM (218i) i manualną skrzynią biegów zaczyna się od blisko 122 tys. zł. Wersja z 7-biegowym automatem jest o 8,5 tys. zł droższa. Jak to wygląda na tle konkurencji? Mercedes-Benz CLA zaczyna się od 125 tys. zł, a Audi A3 Limousine – od 115 tys. zł.

Najtańsze BMW Serii 2 Gran Coupe napędzane jest 3-cylindrowym silnikiem
Najtańsze BMW Serii 2 Gran Coupe napędzane jest 3-cylindrowym silnikiem© fot. mat. prasowe

W standardzie dostajemy m.in. 16-calowe felgi, materiałową tapicerkę oraz manualną klimatyzację. Dużym plusem są montowane bazowo asystenty: ostrzegania przed zjazdem z pasa z aktywnym naprowadzaniem czy ostrzegania przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z funkcją hamowania w mieście.

Jeśli ktoś chce mocniejszego benzyniaka, na razie ma do wyboru tylko M235i xDrive. Kiedyś pod tą nazwą kryłby się 6-cylindrowy silnik. Dziś musimy się zadowolić doładowaną, 2-litrową jednostką R4. Jej osiągi jednak imponują, ponieważ generuje ona 306 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co zapewnia pierwszą setkę w niespełna 5 sekund.

Topowa odmiana M235i wyróżnia się nie tylko mocnym silnikiem, ale i zadowalającym wyposażeniem. Niestety nie jest tania
Topowa odmiana M235i wyróżnia się nie tylko mocnym silnikiem, ale i zadowalającym wyposażeniem. Niestety nie jest tania© fot. mat prasowe

Bogate jest także standardowe wyposażenie tej wersji. Poza mocnym silnikiem otrzymamy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen, sportowe hamulce M, sportowy układ kierowniczy M, sportowe zawieszenie M, procedurę startu (Launch Control), napęd na 4 koła xDrive, a także czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz automatyczną 2-strefową klimatyzację. Cena? Co najmniej 214 700 zł, ale za solidnie doposażony egzemplarz przyjdzie nam zapłacić ponad 250 tys. zł.

Wnętrze wersji za 121 tys. wygląda niestety nieco mniej ekskluzywnie
Wnętrze wersji za 121 tys. wygląda niestety nieco mniej ekskluzywnie© fot. mat. prasowe

BMW nie zapomniało o jednostkach wysokoprężnych. Na razie oferowana jest tylko wersja 220d, którą napędza 2-litrowy turbodiesel o mocy 190 KM. Silnik zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,5 s. Jednostkę można połączyć tylko z automatyczną lub sportową automatyczną skrzynią biegów, a cena zaczyna się od odpowiednio 157 600 i 159 614 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (9)