BMW Serii 2 Gran Coupe z polskimi cenami. Nie jest tani
Kilka dni po premierze BMW Serii 2 Gran Coupe niemiecki producent otworzył konfigurator na swojej stronie internetowej, a tym samym pokazuje jak kształtują się ceny poszczególnych wersji i dodatków. Nie jest tanio - podstawowa odmiana kosztuje 121 900 zł.
21.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po pokazaniu nowego BMW Serii 2 Gran Coupe z wielu stron można było słyszeć jęki zawodu. Jedni ubolewają nad podstawowym silnikiem, którym jest 3-cylindrowy benzyniak. Nie brzmi to prestiżowo. Inny z kolei nie podoba się design nowego BMW – w szczególności tylna część nadwozia oraz zbyt duże wloty powietrza, tzw. nerki. Pozostaje jeszcze trzecia grupa, która skarży się na przedni napęd.
Bazowa wersja z 3-cylindrowym silnikiem 1,5 o mocy 140 KM (218i) i manualną skrzynią biegów zaczyna się od blisko 122 tys. zł. Wersja z 7-biegowym automatem jest o 8,5 tys. zł droższa. Jak to wygląda na tle konkurencji? Mercedes-Benz CLA zaczyna się od 125 tys. zł, a Audi A3 Limousine – od 115 tys. zł.
W standardzie dostajemy m.in. 16-calowe felgi, materiałową tapicerkę oraz manualną klimatyzację. Dużym plusem są montowane bazowo asystenty: ostrzegania przed zjazdem z pasa z aktywnym naprowadzaniem czy ostrzegania przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z funkcją hamowania w mieście.
Jeśli ktoś chce mocniejszego benzyniaka, na razie ma do wyboru tylko M235i xDrive. Kiedyś pod tą nazwą kryłby się 6-cylindrowy silnik. Dziś musimy się zadowolić doładowaną, 2-litrową jednostką R4. Jej osiągi jednak imponują, ponieważ generuje ona 306 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co zapewnia pierwszą setkę w niespełna 5 sekund.
Bogate jest także standardowe wyposażenie tej wersji. Poza mocnym silnikiem otrzymamy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen, sportowe hamulce M, sportowy układ kierowniczy M, sportowe zawieszenie M, procedurę startu (Launch Control), napęd na 4 koła xDrive, a także czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz automatyczną 2-strefową klimatyzację. Cena? Co najmniej 214 700 zł, ale za solidnie doposażony egzemplarz przyjdzie nam zapłacić ponad 250 tys. zł.
BMW nie zapomniało o jednostkach wysokoprężnych. Na razie oferowana jest tylko wersja 220d, którą napędza 2-litrowy turbodiesel o mocy 190 KM. Silnik zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,5 s. Jednostkę można połączyć tylko z automatyczną lub sportową automatyczną skrzynią biegów, a cena zaczyna się od odpowiednio 157 600 i 159 614 zł.