BMW M3 z przypudrowanym noskiem
BMW przygotowało odświeżoną wersję popularnego modelu M3. W zasadzie słowo "odświeżoną" zostało użyte nieco na wyrost, bowiem zmiany ograniczają się jedynie do wprowadzenia technologii START-STOP, a także do zmienionych tylnych lamp. Reszta elementów jest praktycznie identyczna co w wersji starszej.
13.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW przygotowało odświeżoną wersję popularnego modelu M3. W zasadzie słowo "odświeżoną" zostało użyte nieco na wyrost, bowiem zmiany ograniczają się jedynie do wprowadzenia technologii START-STOP, a także do zmienionych tylnych lamp. Reszta elementów jest praktycznie identyczna co w wersji starszej.
Wprowadzenie systemu START-STOP oznacza mniejsze zapotrzebowanie na paliwo oraz mniejszą emisję spalin. W przypadku 4-litrowej jednostki V8 o mocy 420KM, w jaką wyposażane są sedany, coupe i cabrio M3-ki możemy mówić o 8% korzyści względem wersji bez tego systemu. Co ciekawe START-STOP został użyty zarówno w przypadku modeli ze standardową 6-biegową skrzynią manualną, ale także ze skrzynią Drivelogic z dywizji M BMW, o podwójnym sprzęgle.
Średnie spalanie modelu M3 sedan i coupe z 7-biegową skrzynią M ma wynieść ok. 11,2-litra na 100 kilometrów, podczas gdy z manualną skrzynią 12,4-litra. Wersja bez dachu nad głową potrzebuje 11,5-litra aby przejechać 100 kilometrów, lub 12,7 z 6-biegowym manualem.
Oprócz tych zmian niemiecka firma z Bawarii przygotowała także tzw. Competition Package dla modelu M3, który obniża bryłę pojazdu o 10mm, a także zawiera w sobie nowe lekkie felgi. Inne opcje to także tylny spojler i przednia lotka wykonane z włókna węglowego. Na razie nie znamy cen nowego BMW M3.[block position="inside"]9274[/block]
Źródło: carscoop