BMW i8 - przedprodukcyjne zmiany i kolejne zdjęcia

Jeden z najbardziej wyczekiwanych produktów BMW, czyli model BMW i8, został kolejny raz przyłapany w mocnym kamuflażu podczas testów drogowych.

BMW i8 - przedprodukcyjne zmiany i kolejne zdjęcia
Rafał Warecki

07.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeden z najbardziej wyczekiwanych produktów BMW, czyli model BMW i8, został kolejny raz przyłapany w mocnym kamuflażu podczas testów drogowych.

Samochód mający efektywnie łączyć ekologię i sportowe możliwości według zapewnień BMW trafi do sprzedaży jeszcze w 2013 roku, nic więc dziwnego, że w ostatnich miesiącach zdjęć z testów nowego BMW i8 nie brakuje. To zapewne ostatnie szlify przed premierą wersji produkcyjnej i przygotowaniem parku maszynowego do produkcji.

Zmiany dotyczą nie tylko strony technicznej pojazdu, auto przeszło też drobne modyfikacje stylistyczne. Niektóre rozwiązania zaprezentowane w koncepcie były przeznaczone do odstrzału, teraz zostały takie detale jak kosmetyka reflektorów, klamek, zderzaków czy innych elementów poszycia. Nie dziwi też całkowita przebudowa koncepcyjnej kabiny - wnętrza znane z prototypów bardzo rzadko znajdują swoje odzwierciedlenie w rzeczywistej produkcji i tak samo będzie z BMW i8. Jak widać po szczątkowych zdjęciach, deska rozdzielcza będzie przypominać tę z dostępnych obecnie modeli.

Nic nie zmieniło się w kwestii układu napędowego. Głównym źródłem mocy będzie umieszczona centralnie trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka o litrażu 1,5 napędzająca koła tylne (220 KM), zestawiona z motorem elektrycznym przy osi przedniej (129 KM). Charakterystyka łańcucha napędowego ma pozwalać osiągnąć sumę, czyli 349 KM i spory zapas (około 550 Nm) momentu obrotowego, czym zarządzać będzie odpowiednio zestrojona przekładnia bezstopniowa. Moment obrotowy ma trafiać zależnie od życzenia kierowcy na jedną z osi lub obie naraz.

Lekka konstrukcja BMW i8 szeroko wykorzystująca stopy aluminium i kompozyty CFRP pozwoli rozwinąć pierwsze 100 km/h w około 4,9 s oraz utrzymywać średnie zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Źródło: Foto: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)