BMW Concept Active Tourer Outdoor dla aktywnych
BMW zaprezentowało koncept o nazwie Active Tourer Outdoor. Nie myślcie jednak, że jest to nowa konstrukcja. Pojazd jest praktycznie identyczny z pokazanym na salonie samochodowym w Paryżu w 2012 roku konceptem Active Tourer. Ale są pewne zmiany.
11.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW zaprezentowało koncept o nazwie Active Tourer Outdoor. Nie myślcie jednak, że jest to nowa konstrukcja. Pojazd jest praktycznie identyczny z pokazanym na salonie samochodowym w Paryżu w 2012 roku konceptem Active Tourer. Ale są pewne zmiany.
Samochód mierzy 4350 mm długości, 1833 mm szerokości i 1576 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2670 mm. Wyróżnia się pomarańczowym lakierem oraz 20-calowymi felgami aluminiowymi. Jednak największą zmianą w wersji Outdoor jest możliwość przewiezienia dwóch rowerów we wnętrzu samochodu. Przednie koło każdego z nich musi zostać odkręcone, aby rowery zmieściły się w środku. Rozwiązanie to ma jednak pewną wadę: w przypadku przewożenia rowerów we wnętrzu zmieszczą się jedynie 2 osoby.
Pojazd ma taki sam układ napędowy jak koncept sprzed roku: silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który napędza koła przedniej osi. Współpracuje on z jednostką elektryczną napędzającą tylne koła. Moc takiego układu hybrydowego wynosi 190 KM, co pozwala rozwinąć prędkość maksymalną 200 km/h i osiągnąć pierwsze 100 km/h w czasie nieco poniżej 8 s. Zasięg konceptu w trybie elektrycznym oszacowano na około 20-30 km, a średnie zużycie benzyny miałoby wynosić około 2,5 l/100 km.
BMW Concept Active Tourer Outdoor nie wejdzie do produkcji seryjnej, jednak niektóre elementy stylistyczne i funkcjonalne mają zostać przeniesione do produkcyjnej odmiany zapowiadanego modelu serii 1 GT.
Źródło: WCF