BMW Serii 2 Active Tourer

BMW serii 2 Active Tourer

BMW w 2014 roku zaprezentowało nowy model nie mający - mimo nazwy - nic wspólnego z klasyczną serią 2. BMW 2 Active Tourer to jedyny w ofercie niemieckiego producenta samochód z napędem na przednie koła i silnikiem umieszczonym poprzecznie. Płyta podłogowa pochodzi z MINI Countryman, a nadwozie zaprojektowano od nowa jako kompaktowego minivana. BMW 2 Active Tourer ma rozstaw osi plasujący go na poziomie klasy kompakt, a 5-drzwiowe nadwozie pomieści 5 pasażerów i 468 litrów bagażu.

  • BMW serii 2 Active Tourer jest wyjątkowym autem rodzinnym z najwyższej półki. Samochód dedykowanym jest młodym rodzinom chcącym się wyróżnić
  • Najmocniejsza jednostka napędowa w BMW 2 Active Tourer występuje pod nazwą 225i. Silnik ten generuje moc 231 KM i współpracuje jednie z 8-biegowym automatem
  • Pięciodrzwiowe nadwozie BMW 2 Active Tourer na swój pokład zabierze 5 osób, a pojemność jego bagażnika wynosi 468 litrów
  • BMW serii 2 kombi posiada, odbiegającą od kanonu BMW, oryginalną linię nadwozia, nie straciwszy przy tym dynamicznej stylistyki
  • Jak zawsze, wnętrze BMW ugości nas skórzaną tapicerką i eleganckim wnętrzem
[1/5] BMW serii 2 Active Tourer jest wyjątkowym autem rodzinnym z najwyższej półki. Samochód dedykowanym jest młodym rodzinom chcącym się wyróżnićŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/bmw/2_series/76794/pictures/qupkjo/) użytkownika SRT

BMW serii 2 Active Tourer oferowany jest z trzema silnikami Diesla oraz trzema benzynowymi, a także z przekładniami manualnymi i automatycznymi. Pod koniec 2014 roku zadebiutowała odmiana xDrive z napędem na cztery koła realizowanym przez sprzęgło wielopłytkowe. Jest to podobnie jak cała płyta podłogowa konstrukcja przejęta z MINI Countrymana.

Samochód mimo niecodziennej dla BMW linii nadwozia prezentuje się atrakcyjnie, a stylistyka mocno nawiązuje nie tylko do innych modeli tej marki, ale również do dynamicznego charakteru samochodów BMW. Tył jest mocno podobny do tego, który znajdziemy w mniejszych crossoverach oraz kombi. Wnętrze również tradycyjnie dla BMW wykonano na wysokim poziomie, a stylistyka kokpitu nie pozostawia wątpliwości o pochodzeniu modelu.

Mimo ogólnie dużej funkcjonalności tego auta, Active Tourer nie ma na pokładzie wyjątkowo „sprytnych” rozwiązań, stosowanych nierzadko u konkurencji. Tylna kanapa w standardowej wersji nie jest w żaden sposób regulowana, a składane są wyłącznie jej oparcia. Mimo to podłoga po ich złożeniu staje się niemal płaska, a całą operację można wykonać tylko z wnętrza. Dopiero za dopłatą można otrzymać dwa niezależnie regulowane siedzenia oraz system składania oparć przyciskiem z przestrzeni bagażowej. Ilość miejsca z tyłu odpowiada większym kompaktom konkurencji.

Nie wszystkie jednostki napędowe można uznać za dynamiczne. Takie zaczynają się od oznaczenia 220. 2-litrowy diesel oferuje wówczas 190 KM, a tej samej wielkości silnik benzynowy 192 KM. Słabszy diesel 218d o mocy 150 KM jest wystarczający do sprawnego poruszania się na co dzień, ale dynamikę można uznać w tej klasie za przeciętną. Najmocniejszy silnik kryje się pod oznaczeniem 225i. Oferuje 231 KM i znakomite osiągi. Ten motor łączony jest tylko z 8-biegowym automatem, z klasycznym konwerterem momentu obrotowego. Natomiast napęd na cztery koła xDrive dedykowano tylko modelom 220d oraz 225i z automatyczną skrzynią biegów.

Podwozie mimo zastosowania standardowo przedniego napędu jak najbardziej odpowiada standardom marki BMW. Samochód prowadzi się pewnie i stabilnie, a komfort jazdy jest uzależniony od wielkości kół i rodzaju zawieszenia. Klienci, którzy wybiorą przynajmniej 17-calowe felgi i zawieszenie sportowe M raczej nie powinni liczyć na miękkie resorowanie, ale mimo to, Active Tourer nie należy do samochodów twardych. Na pokładzie za dopłatą znajdą się liczne systemy bezpieczeństwa oraz asystenci kierowcy, wspierający go podczas jazdy.

Ceny BMW serii 2 Active Tourer zaczynają się od niewiele ponad 100 tys. zł.