BMW Active Tourer Concept (1 GT) oficjalnie! [Paryż 2012]
Tak jak przypuszczano, wraz z pojawieniem się w niemieckich kioskach nowego numeru magazynu Auto Bild embargo na informację o studyjnym modelu BMW Active Tourer Concept zostało zdjęte. Producent przesłał oficjalne informacje prasowe, zdjęcia i klipy wideo na temat swojego najnowszego projektu.
28.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tak jak przypuszczano, wraz z pojawieniem się w niemieckich kioskach nowego numeru magazynu Auto Bild embargo na informację o studyjnym modelu BMW Active Tourer Concept zostało zdjęte. Producent przesłał oficjalne informacje prasowe, zdjęcia i klipy wideo na temat swojego najnowszego projektu.
Samochód w wersji produkcyjnej, która zostanie pokazana w przyszłym roku najprawdopodobniej będzie występował pod nazwą BMW 1 GT, a jego największym konkurentem ma być nowy Mercedes-Benz klasy B.
Bawarskie MPV bazuje na platformie podwoziowej UKL1, która rozwijana jest również pod budowę nowej generacji Mini. Oznacza to, - i zostało oficjalnie potwierdzone - że samochód dysponuje napędem na przednią oś.
Zaprezentowana odmiana ma wymiary 4350 mm długości, 1834 mm szerokości, 1560 mm wysokości i rozstaw osi 2670 mm. Samochód ma być także dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych - najprawdopodobniej chodzi tutaj np. o nieco wydłużony wariant siedmioosobowy.
Wizualnie samochód zapewne nie zmieni się zbytnio względem zaprezentowanego konceptu, ale tym, czym nie należy się w ogóle sugerować jest koncepcyjne wnętrze, które tak samo jak w przypadku większości konceptów jest tylko niezobowiązującą wizją dalszej przyszłości. Z nowości ma pojawić się panoramiczny dach z możliwości ustawienia przepuszczalności światła (rozwiązanie podobne jak Magic Sky Control w testowanym przez nas niedawno Mercedesie SL500).
Podano także garstkę informacji na temat jednostek napędowych. BMW Active Tourer Concept ma pojawić się na rynku z nowymi silnikami, w tym układem hybrydowym e-Drive typu plug-in. Trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 litra przy przedniej osi będzie współpracował z jednostką elektryczną napędzająca tylne koła. Samochód na małych dystansach (do 30 km) będzie mógł poruszać się również w trybie EV. Według szacunków taki układ generowałby około 190 KM mocy, co pozwoliłoby rozwinąć prędkość 200 km/h i osiągnąć pierwsze 100 km/h w czasie nieco poniżej 8 sekund. Średnie zużycie odmiany hybrydowej miałoby przy tym wynosić około 2,5 l/100 km.
Tak jak zapowiadaliśmy wcześniej, oficjalny debiut na żywo odbędzie się na targach w Paryżu.
BMW Concept Active Tourer Drive
BMW Concept Active Tourer Interior Design
[aktualizacja 29 września]
BMW Active Tourer 1 GT w błysku fleszy na Paris Motor Show 2012.
Źródło: BMW