Biopaliwa są szkodliwe dla samochodów

Niemiecki rząd wycofuje się z planu promocji biopaliw, ponieważ może ono doprowadzić do uszkodzeń silników w milionach samochodów.Wiadomość o wcyofaniu się Berlina z promocji biopaliw przekazał Minister Środowiska Niemiec Sigmar Gabriel. Władze Niemiec zapowiadały, że zrezygnują z planu, jeśli biopaliwo będzie szkodliwe dla co najmniej 1 mln samochodów osobowych i dostawczych.

Minister Środowiska Niemiec Sigmar Gabriel
Minister Środowiska Niemiec Sigmar Gabriel
Jacek Filipek

08.04.2008 | aktual.: 02.10.2022 14:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wprowadzeniu paliwa "E10" (program rządowy zakładający, że do 2010 r. będzie w każdym sprzedawanym paliwie 10 % dodatku bioetanolu) sprzeciwiał się niemiecki automobilklub ADAC, a nawet ekolodzy z Greenpeace, którzy uważali że intensywne metody uprawy kukurydzy na etanol byłyby szkodliwe dla przyrody.

Zdaniem niemieckiego stowarzyszenia importerów samochodów VDIK paliwo promowane przez Berlin byłoby szkodliwe dla co najmniej 3,3 mln aut zagranicznych marek, czyli jednej trzeciej takich pojazdów zarejestrowanych w Niemczech. Z badań VDIK wynika, że benzyna z dodatkiem 10-proc. bioetanolu przyspiesza zniszczenie wielu części silników, zwłaszcza w autach, które mają co najmniej 15 lat. W normalnej benzynie może być maksimum 5 proc. etanolu.

Źródło: Reuters, Gazeta Wyborcza

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)