Bez limitu – Abt AS 4 Avant (2012)

Na razie Abt nie zwiększył jeszcze mocy silnika Audi RS4, ale wiedział, jak poradzić sobie z ogranicznikiem prędkości w tym aucie. Przy okazji tuner dokonał kilku zmian w kombi z Ingolstadt.

Bez limitu – Abt AS 4 Avant (2012)
Olgierd Lachowski

13.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na razie Abt nie zwiększył jeszcze mocy silnika Audi RS4, ale wiedział, jak poradzić sobie z ogranicznikiem prędkości w tym aucie. Przy okazji tuner dokonał kilku zmian w kombi z Ingolstadt.

Opuszczające bramy fabryki Audi RS 4 Avant zwykle potrafi rozpędzić się do 250 km/h. Wszystko kontroluje ogranicznik prędkości, który w odpowiednim momencie wkracza do akcji. Ta narzucona prędkość maksymalna to efekt porozumienia sprzed lat, które podpisały Mercedes, Audi i BMW.

Obraz

Są także wersje RS 4 z limiterem pozwalającym na nieco więcej, bo na osiągnięcie 280 km/h, ale to też nie jest wszystko, co może dać z siebie ten wóz.

Żeby dowiedzieć się, jaką prędkość może rozwinąć prezentowane na zdjęciach auto, mechanicy renomowanej firmy Abt usunęli elektroniczny kaganiec. Okazuje się, że granicą dla tego Audi jest 289 km/h. Oczywiście czasy przyspieszeń pozostały takie same, bo przynajmniej na razie nie zmieniła się moc silnika.

Obraz

A skoro już o mocy mowa, to spod maski Avanta do jazdy rwie się 450 KM przy aż 8250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 430 Nm przy 4000-6000 obr./min. Takie parametry zapewnia 4,2-litrowy motor V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Podniesienie mocy tej jednostki napędowej będzie dla Abta znacznie większym wyzwaniem, niż to ostatnio bywa w przypadku silników Audi, ponieważ V-ósemka nie ma doładowania.

Obraz

Zatem aby osiągnąć znaczny wzrost liczby koni mechanicznych, technicy muszą wymienić sporo elementów silnika tak, żeby ten wytrzymywał większe obciążenia, albo dołożyć doładowanie. Jest też trzecia możliwość – wykonanie jednych i drugich modyfikacji. Na razie jednak ani widu, ani słychu o tym.

Czarny wóz otrzymał za to sportowy układ wydechowy, który wieńczą jednak seryjne końcówki – ot tak, dla kamuflażu. Zamiast seryjnych kół Abt proponuje 20-calowe felgi DR o asymetrycznym wzorze. Mają one szerokość 9,0”. Między obręcze a piasty włożono 25-milimetrowe tuleje dystansowe.

Obraz

Według firmy z Kempten tuleje założono, żeby Audi prezentowało się bardziej bojowo (ciekawa polityka). Nie jestem pewien, czy jednak nie chodziło tutaj o zmieszczenie w nadkolach nowych felg, choć kto wie… skoro w niektórych Lexusach końcówki rur wydechowych to tylko imitacja… Tak czy inaczej dzięki tym tulejom samochód powinien szybciej przejeżdżać łuki.

Kiedy i czy w ogóle zobaczymy ostro podkręcone Audi RS 4 przygotowane przez mechaników przedsiębiorstwa Abt Sportsline, nie wiadomo.

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4163 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 450 KM przy 8250 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 108,10 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 430 Nm przy 4000-6000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20” Abt DR
  • Koła tylne: 9,0 x 20” Abt DR

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1870 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,16 kg/KM
  • Długość: 4719 mm
  • Szerokość: 1850 mm
  • Wysokość: 1416 mm
  • Rozstaw osi: 2813 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,70 s
  • Prędkość maksymalna: 289 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: Abt

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)