Bentley Continental GT (2017): premiera samochodu dla piłkarzy

Całkowicie nowy Bentley Continental GT miał swoją premierę kilka dni temu, tuż przed prezentacją Porsche Cayenne. Samochód zmienił formę i treść, choć wygląda podobnie do poprzednika.

Zacznijmy od stylistyki opartej na koncepcyjnym modelu EXP 10 Speed 6. Dzięki niej samochód wygląda świeżo i nowocześnie. Wydawać by się mogło, że bryła nie uległa zmianom, ale tak nie jest. Poprawiono proporcje poprzez wysunięcie o 135 mm do przodu przedniej osi. Dzięki temu wydłużono pokrywę silnika.
Zacznijmy od stylistyki opartej na koncepcyjnym modelu EXP 10 Speed 6. Dzięki niej samochód wygląda świeżo i nowocześnie. Wydawać by się mogło, że bryła nie uległa zmianom, ale tak nie jest. Poprawiono proporcje poprzez wysunięcie o 135 mm do przodu przedniej osi. Dzięki temu wydłużono pokrywę silnika.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

02.09.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Auto jest o 80 kg lżejsze i lepiej wyważone za sprawą przesunięcia do tyłu jednostki napędowej. Ta o pojemności 6 litrów w układzie W12 generuje 635 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie w zakresie 0-96 km/h trwa 3,7 s, a prędkość maksymalna to 333 km/h.
Auto jest o 80 kg lżejsze i lepiej wyważone za sprawą przesunięcia do tyłu jednostki napędowej. Ta o pojemności 6 litrów w układzie W12 generuje 635 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie w zakresie 0-96 km/h trwa 3,7 s, a prędkość maksymalna to 333 km/h.© fot. mat. prasowe
W poprzednim Continentalu GT stosowano tradycyjny napęd na cztery koła ze stałym przeniesieniem momentu obrotowego na obie osie. 40 proc. trafiało na przednią, a 60 proc. na tylną. Nowy system jest podobny do quattro ultra, czyli z odłączaną przednią osią (w Audi tylną). Podczas jazdy na wprost, Bentley jest autem typowo tylnonapędowym, natomiast przy dodaniu gazu czy w zakręcie błyskawicznie staje się czteronapędowy. Jest to nie tylko nowocześniejszy, ale też bardziej ekonomiczny układ, który może dać więcej satysfakcji podczas jazdy.
W poprzednim Continentalu GT stosowano tradycyjny napęd na cztery koła ze stałym przeniesieniem momentu obrotowego na obie osie. 40 proc. trafiało na przednią, a 60 proc. na tylną. Nowy system jest podobny do quattro ultra, czyli z odłączaną przednią osią (w Audi tylną). Podczas jazdy na wprost, Bentley jest autem typowo tylnonapędowym, natomiast przy dodaniu gazu czy w zakręcie błyskawicznie staje się czteronapędowy. Jest to nie tylko nowocześniejszy, ale też bardziej ekonomiczny układ, który może dać więcej satysfakcji podczas jazdy.© fot. mat. prasowe
Dodajmy do tego jeszcze nowe zawieszenie, w którym zastosowano adaptacyjne amortyzatory sterowane 48-woltową instalacją. Dbają o zapewnienie wyższego komfortu, ale szybciej zmieniają siłę tłumienia w razie potrzeby.
Dodajmy do tego jeszcze nowe zawieszenie, w którym zastosowano adaptacyjne amortyzatory sterowane 48-woltową instalacją. Dbają o zapewnienie wyższego komfortu, ale szybciej zmieniają siłę tłumienia w razie potrzeby.© fot. mat. prasowe
W kabinie również dokonano poważnych zmian. Najciekawszym jej elementem jest centralny ekran systemu multimedialnego, który można obracać, a ma trzy płaszczyzny. Są to tradycyjny ekran dotykowy, klasyczne zegary lub powierzchnia taka, jak pozostałej części kokpitu.
W kabinie również dokonano poważnych zmian. Najciekawszym jej elementem jest centralny ekran systemu multimedialnego, który można obracać, a ma trzy płaszczyzny. Są to tradycyjny ekran dotykowy, klasyczne zegary lub powierzchnia taka, jak pozostałej części kokpitu.© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT© fot. mat. prasowe
Źródło artykułu:WP Autokult
Bentleysegment scoupé
Komentarze (10)